• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Det känns nästan som att nackträningen har stannat av för Tor..?

Han var mer intresserad av det vid 4-5 veckors ålder än vad han är nu vid 11 veckor. Han är alert och rörlig i kroppen men tycker inte alls om att ligga på mage. Sen har han ju problem med sina överskottskräkningar, så det kommer nästan alltid upp nåt efter att han legat på mage, även om det gått flera timmar sen han ammade senast.

Dock är han väldigt framåt på det sociala planet. Han är kontaktsökande och följer mig och andra länge med blicken. Han håller ögonkontakt och pratar med en i timmar i sträck. Han pratar med ansiktsmimik samtidigt och gör flera olika ljud. Han pratar främst när han är glad men även när han är ledsen och arg, hela tiden med ögonkontakt. När man sjunger för honom, sjunger han väldigt ofta med.

• Sara H

Jag ska på efterkontroll på torsdag, fick tiden tre veckor innan BF, kändes sjukt surrealistiskt då...

• Sara H
    Stora My skrev 2013-11-26 12:46:47 följande:

Å nej! Aj! Aj! Aj! Det blev nog helt fel tag igårkväll. Kände han sög ordentligt. I natt gjorde det så ont i ena bröstet. Var tillslut tvungen lossa honom från bröstet. Sen hämtade jag amningsnappen färdigt till nästa mål. Jag smorde med purelan. Nu kör jag med nappen och gråter vid amningen, måste lossa honom i förtid och det har stockat sig också. Fy också vad ONT det gör. Så här illa har det inte varit förut och då vet ni ju hur det har tjorvat mycket innan. Det har gått så bra nu några veckor och jag har tom tänkt att jag kan amma en månad längre (har 4 mån som målgräns. Sist tog mjölken slut då och jag fick gå över på ersättning men nu verkar jag ha gott och mjölk och han ligger lite över på viktkurvan). Som det känns nu vill jag sluta amma omedelbart. :'(

Men stackare!

Jag har en aning om hur det känns, vår lille kille fick fel tag om bröstet för en dryg månad sen och riktigt ströp till bröstvårtan. Pga det fick jag kärlkramp och det gjorde fruktansvärt ont att amma, framför allt när han tog tag.

Nu är problemet äntligen över, och jag hoppas verkligen inte att det återkommer...

Hoppas även verkligen att det går över för dig, så hemskt att ha så ont! Och så typiskt när mjölkproduktionen är bra...
  • Sara H
    fru mia skrev 2013-11-27 12:31:12 följande:

Använder era barn napp? Vi började med napp på bb men hon vill inte alltid ha den & börjar mer & mer suga på tummen. Har beställt en annan sorts napp & hoppas de går bättre, vilka har ni? Stora my: skönt att han tar flaskan, då kanske du mår bättre snabbare!

Tor fick börja med napp när han var ca 5 veckor och har gillat det från första stund. Vi hade till början en latexnapp från NUK som vi fått, och det funkade bra några veckor innan han bara spottade ut den. Bytte till silikonnappar från Esska, som han verkligen gillade, men efter ytterligare några veckor verkade han få dåligt tag, och dessutom satt de inte bra mot hans lilla haka. Så nu har jag bytt till fjärilsformade MAM-nappar, Tor älskar dem och de sitter bra på honom.
  • Sara H

Tråkigt att amningen strular!

Men inte ska ni skämmas över det inte funkar. Det är starkt att kämpa på, men det är också starkt att inse att det inte funkar längre!

• Sara H
    Stora My skrev 2013-12-04 15:38:09 följande:

Hög feber, antibiotikakur, fortsatt pumpning. smile4.gif

Men usch! Krya på dig!
  • Sara H

Här har vi också finfint! Vår pojke så vacker, levnadsglad och nyfiken. <3 Det är verkligen en fröjd att få vara hemma med honom!

• Sara H

Så bra att det funkade, Stora My!

Vår pojke har sovit mellan 21 och 06 fyra nätter i rad nu! Han börjar bli väldigt regelbunden över hela dygnet, har sin egen mat- och sovklocka som följer punktligt numera.

• Sara H
    fru mia skrev 2013-12-12 09:52:29 följande:

Känner mig nervös, ska till sjukhuset idag med min 3 åring. För 1 1/2 vecka sedan upptäckte vi en knöl på hennes hals. Läkaren på vc trodde till 99, 5 % att det är ofarligt men tyckte ändå att den ska kollas ordentligt då det är lätt att göra & vill inte chansa. Tänk vilka bra läkare man möter ibland. Knölen har blivit mindre iallafall... behövde bara skriva av mig lite...

Men usch! Håller tummarna för att allt gått bra!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?