• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Fru Mia: på pleasemum.se kan man beställa 5 dregglisar (av märket Pippi, de är jättebra tycker jag) för 100:- Har beställt en omgång till Tor, men ska beställa en till. De går verkligen åt.

• Sara H
    fru mia skrev 2013-11-06 15:17:10 följande:

Idag har jag varit på efter kontroll, skönt att ha det avklarat! Lillan är redan 12 veckor... känns som att energin är påväg tillbaka så snart blir det skärpning med träning & kost ( gå längre än till bilen & skippa alla kakor) tränar ni?

Skönt! Längtar också tills jag ska iväg, 28/11 är det dags. Känns långt dit, vår pöjk är redan 9 veckor.

Jag powerwalkar i ca 1 timme minst 5-6 dagar i veckan. Vi har en aktiv hund så det är lika mycket för hans skull. Går så intensivt jag kan och är galet svettig efteråt. Gör även styrkeövningar för mage/rygg samt kör med lätta vikter. Försöker klämma in det varannan dag, går hyfsat bra.

Tänker mig börja lägga in lätt löpning i intervaller nästa vecka. Längtar tillbaka till mitt gamla flås! Har ju runt 10 kg kvar att gå ner, så jag försöker ligga i så gott det går. Ser till att äta ordentligt för amningens skull, håller mig borta från socker och allt för mycket kolhydrater bara.
  • Sara H
    Stora My skrev 2013-11-06 18:07:12 följande:

Jag har också varit på efterkontroll idag. Allt var bra så nu ska jag börja styrketräna och köra intensivare. Har kvar 10 kg att gå ner och barnmorskan påpekade det. Tack, behövde jag inte påminnas om. :-S

Fortsatt ont i ena bröstet vid amning. Det ser ut som en blåsa eller liknande precis vid hålet, mjölken kommer ut. När jag har amningsnapp är det något bättre men fostfarande riktigt ont. Aj! Vad ska man göra? En blåsa tyder väl på fel tag av nåt slag? Tycker det ser ut han har läpparna rätt. Suck! Det här med amning är inte lätt.

Hm, väldigt schysst av BM att påpeka det... :-/

Usch, en blåsa låter inte alls bekvämt! Har du hört med Amningsmottagningen om det?

Ja, det här med amning är verkligen ingen lek. Här håller vi fortfarande på att behandla mot torsk, och jag tampas med kärlkramp i ena bröstet. Men det positiva är att amningsnappen är helt borta sedan två veckor tillbaka, känns skönt att slippa ha den i åtanke.
  • Sara H
    ThereseMariaH skrev 2013-11-07 11:59:10 följande:

Har börjat träna mer nu. Bodypump, spinning, cx och PowerWalk. Men har inte hänt ett smack på vågen... :P står still på 67 kg och har gjort sen tre veckor tillbaka. Bm tyckte jag skulle ta det lugnt, men har ju inte ont någonstans och jag går inte för brett eller långt ner i benböj heller. Det vågar jag inte... Så tycker det går fint :) förutom att det inte händer nåt. Men får väl fortsätta. Fett borde väl förbrännas iaf. Och har dragit ner rätt mycket på kolhydraterna. Så nåt måste hända!??? Är väl för otålig, det är lång bit kvar tills jag får på mig mina jeans igen... Får upp dom till höfterna sen tar det stopp :P

Ja, det är lätt att man förivrar sig!

Vågen har stått till för mig ett tag också, men har börjat röra sig neråt igen.

Ibland kan jag känna att jag vill att de 9 kvarvarande kilona ska försvinna NU, men det gäller att ha respekt för vad kroppen har gått igenom med graviditet och förlossning. Dessutom behöver kroppen större näringsintag om man ammar. Man ska även vara försiktig med att banta om man ammar, eftersom kemiska miljörester lagras i kroppens fettreserver, vilket gör att de i högre grad övergår i bröstmjölken om man bantar. Det lärde en bra BM mig. Så man får ha is i magen och skynda långsamt...
  • Sara H

Så skönt att ha farmor nära till hands, ThereseMariaH! Funkar det bra att lämna Leia? Drar mig också för att ta med vår plutt ut bland folkmassor... Har aldrig nätshoppat så mycket som nu!

• Sara H

Skönt att det funkar så bra för Leia att vara med farmor och mormor. Tor har 15 mil till sin farmor och 45 mil till sin mormor, önskar verkligen att vi inte bodde så långt bort... Men imorgon åker vi de 45 milen till min mamma och ska stanna där i två veckor medan min man är borta på jobb. Ska bli så härligt att träffa familjen igen! Och inom några år ska vi flytta så att Tor får vara nära sina släktingar, är planen.

• Sara H
    oldy skrev 2013-11-08 22:09:40 följande:

Här står folk på kö för att passa Stina, men jag har svårt att klara mig utan henne. Sover hon ett längre pass kan jag längta efter att hon ska vakna så jag kan få min dos av henne, låter jag sjuk? smile1.gif

Haha, jag är likadan! Kan redan längta efter Tor när han suttit hos min man två meter bort en stund.
  • Sara H

Tor gillar att ligga på mage på oss, men inte på babygymmet. Han tränar nacken för fullt i vår famn.

Han har börjat få kläm på att vända sig från rygg till mage, har skett ett par gånger. Men tvärtom är inte poppis.

• Sara H
    madelenee skrev 2013-11-17 12:18:59 följande:

Hur gör ni när ni tränar nacken på era små? Julia blir jättearg när jag lägger henne på magen och ligger bara platt och skriker. Har provat att rulla ihop en filt och lägga under bröstet. Hon får även ligga på mig, då lyfter hon huvudet ibland, och om hon får ligga på magen mot mina ben. Men när jag lägger henne på mage ligger hon bara platt och skriker. Fast jag försöker locka med leksaker, prat och sång m.m.

Tor är likadan! Han tränar som bara den när jag håller honom i famnen, men när jag lägger honom ner kämpar han och stonkar och blir upprörd. Jag ser ändå till att göra det korta stunder och försöker passa på när han är på bra humör. Vilket han allra oftast är, han är en väldigt social, glad och pratig kille!
  • Sara H
    ThereseMariaH skrev 2013-11-17 19:55:56 följande:

Kollar efter dregglisar. Men hittar bara styckvis 79kr... Lite dyrt för en tygbit tycker jag. Vart var det ni köpte 10 packen? :)

Kolla in pleasemum.se. 5 dregglisar från Pippi för 100:-
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?