• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

ThereseMariaH: när dom har svamp blir det som en vit beläggning på tungan/slemhinnan. Vi städade som galna innan hembesöket. Innan känndes det som att dom skulle "bedömma oss" ha ha... men så är de ju inte. Vi hade det första bvc besöket som hembesök & de var skönt att slippa åka iväg när hon vsr så liten. Stora my: ändrade du något i din kost när din son hade ont? Igår var en jättebra kväll utan magont :) Har försökt tänka på vad jag äter.

• fru mia
    Stora My skrev 2013-10-04 14:33:46 följande:
    Fru mia: ändrade inget i kosten utan åt som vanligt. Funderade på sluta med mjölkprodukter men då kunde han vara bättre just den kvällen så det blev aldrig av. Sen fortsatte han vara känslig i magen länge, bajsat 3-4 gånger per dag osv. En del kanske bara är känsligare också? Var förbi Apoteket idag och köpte hem droppar. Kan ju vara bra till lillen nu, när han också har ont. Oldy: håller tummarna det nu snabbt blir bra. Låter ut så ont. ThereseMaria: gått bra med hembesöket?

Å nej stackarn! Hoppas dropparna hjälper! Hur har det gått med att få längre tid mellan amningen?
  • fru mia
    oldy skrev 2013-10-04 13:16:17 följande:
    Har hämtat ut medicin åt både mig & Stina nu mot svamp, hoppas det hjälper snabbt! Fasar inför varje amning för det gör så ont..

Hur går det? Har medicinen hunnit göra verkan?
  • fru mia

Jag har glömt amningsinlägg ibland & jag upplever att det knappt läcker men oj vad det syns på kläderna! Efter varje amning smörjer jag bröstvårtorna med bröstmjölk, världens bästa salva fast lite äckligt kanske :)

• fru mia
    oldy skrev 2013-10-05 13:28:58 följande:
    Jag smörjer också med bröstmjölk. Det verkar vara någon slags universallösning till det mesta

Eller hur! Borde finnas på sprayflaska :P
  • fru mia

För några veckor sedan kom första riktiga leendet oftast åt syskonen & nu behöver dom knappt visa sig förens hon tokskrattar :)

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-10-06 08:46:50 följande:
    Då ansluter även jag till amningsgänget ;) Igår morse kom vår älskade lilla dotter till världen

Härligt!! Grattis!!!! Gick allt bra?
  • fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-10-07 01:01:02 följande:
    Tack så mycket! Jo allt gick bra :) Gick med förvärkar till och från hela dan och kl två natten mot lördag drog det till ordentligt som tur var hade jag fått en sovdos och var kvar på FL efter ett kontrollbesök (då öppen fem cm) för sen var det bara att köra på! Klockan fyra är hon född så det gick undan ;)

Skönt att det gick snabbt! Är det en stolt storebror ni har?
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-10-07 13:20:03 följande:
    Hejsan! Har inte vart inne på ett tag, det var många inlägg men orkade inte läsa alla. :/ Hur stora börjar era små bli nu? :) Leia är 3 veckor och 4 dagar idag. Snart en månad :) hon har gett oss något litet leende. Men vet inte riktigt om det är ett riktigt leende. Det ser ut som hon är glad iaf :) men leendet i sömnen ser mer ut som ett riktigt leende. :) det dröjer väl innan man får höra något skratt. Vid 2-3 mån kommer väl det?? Har fångat några på bild när hon sover :) I natt har det inte blivit mycket sömn. Gick upp vid två. Sen somnade hon inte ordentligt förrän klockan 05.30. Då var man lite trött och sur. Men fick sova någon timma i morse. Och nu sover hon på mig här, men snart dags att väcka henne för mat. Tänkte jag skulle göra lite träningsövningar idag med. Lite utfall och plankan. Magen och rumpan är som en dallrande brullepudding. :P har gått ner 14kg men har 5kg kvar. Och då har jag även tappat väldigt mkt muskler, så det är bara fett :P. Så satsar på att gå ner 8 kg :) blir en liten morot attha ett mål.

Evelin är 8 veckor i morrn, helt sjukt! Idag kunde jag ta på mig vanliga jeans för första gången på väääldigt länge! Går endel promenader men måste börja träna på crosstrainern igen.
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?