• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Mammaspärlaa skrev 2013-07-31 00:31:48 följande:
    Fru Mia- min är beräknad till 30:e och jag har inte minsta känning ännu! Har städat som en tok hela dagen och det enda jag fick var ont i ryggen!! Hoppas jag inte går över som sist! Har du barn sen innan? Födde du tidigt då med?

Men då blev de ju städat iallafall :) min första är född 38+5 & andra 38+0 så dom räknas ju som fullgångna. Med första kände jag ingenting innan, jobbade fortfarande då. Gick du mycket över tiden?
  • fru mia
    Mammaspärlaa skrev 2013-07-31 07:42:27 följande:
    Fru Mia: Ja det blev faktiskt väldigt städat:) jag har varit lite knäpp de sista dagarna och röjt och rensat överallt. Lite lätt maniskt har jag städat och skrivit lista över vad som behövs innan bäbisen kommer:) Jag gick 3v över tiden innan jag blev igångsatt... Nu får man bara gå 2v över tiden här i Göteborg så det är ju en liten lättnad för 3 v var fruktansvärt! Jag har inhandlat hallonbladste, tänkte börja med det nästa vecka... Det kommer säkert inte göra nån drastiskt skillnad bäbisen kommer ju när den vill ändå...;) Hade du snabb förlossning eftersom du inte kände nåt innan? ( jag hade värkar i 3 dygn... Måtte det bli annorlunda denna gång:)

3 v låter verkligen som en plåga! Hoppas ingen behöver gå så länge! Jag fick sån där fixnojja förra veckan & förberedde allt... Hallonbladste har jag aldrig testat men de ska väl va bra även för återhämtningen sen. Första fl tog 17 timmar från etablerade värkar el vad de heter.. slutade med sugklocka. andra gick snabbare, kände på morgonen att de va på g & när de väl började framåt kvällen gick de snabbt. I natt har jag sovit hela natten utan att vakna en ända gång :) Oddsen för att din förlossning blir bättre den här gången måste ju va ganska höga!
  • fru mia

Har ni jätte långt till sjukhuset stora my? Försök att inte oroa dig! I värsta fall kan säkert ambulans möta upp på vägen!

• fru mia

Ja 10 mil kan ju ta en stund att åka. Om du lägger lite handdukar & sånt i bilen så kommer dom säkert inte behövas :) vi har ca 4 mil till förlossningen om den inte kommer innan v 37 för då är det ett annat sjukhus som är ca 10 mil bort tror jag.

• fru mia

Ännu en natt av onda förvärkar som försvinner på morgonen precis som dina stumpan84!

• fru mia
    oldy skrev 2013-08-01 20:50:10 följande:
    Hur ont gör era förvärkar? Jag har haft en del i två veckor nu (är i vecka 35). Men bm tror det är vanlig träning inför förlossning. Gör lika ont som rätt ond mensvärk. Såpass så det gör ondare när jag pratar, går osv. Behöver lägga mig ner en rätt lång stund och med vetekudde blir det bättre efter ett tag. Mensvärken sitter i mage, rygg och ljumskar. Kanske är vanligt att känna så mot slutet?

Svårt att beskriva men ungefär så jag glömmer andas men inte så jag gråter. Håller i sig 30sek-2min i taget. När jag har molvärk är den mer konstant & inte som attacker ungefär. De du känner är säkert att kroppen börjar förbereda sig tror jag.
  • fru mia
    Stumpan84 skrev 2013-08-01 14:36:17 följande:
    Åhhh vad drygt! Jag drog iväg på ikea idag för att se om de kunde få bebisen att bestämma sig och jag är lite öm nu så vi får se... tänkte äta lite sen lägga mig och vila lite och kolla på nån bra anime...

Visst är det surt! Vill ju att bebisen stannar till 37 fullgångna men de tar på krafterna.... kanske sitter här efter BF med samma förvärkar.... imponerad att du gått på Ikea! Jag får panik där även när jag inte är gravid :)
  • fru mia

Härligt med semesterresa Carla, vore skönt att åka i väg, men vågar inte.. 21 dagar till BF & inne på 8de dagen med ordentliga förvärkar, några timmar per dygn håller dom på.. suck! Kommer snart bli en gnällspik... Hur mår ni??

• fru mia

Dom brukar vara ganska regelbundna & hålla på några timmar i taget. Dom är ordentliga & kommer från ryggen. Har varit lugnare sen i går morse. Varje gång säger Jag till maken att om det inte ger sig så åker vi på kontroll men varje gång har det gett sig....

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?