Mammaspärlaa skrev 2013-07-31 07:42:27 följande:
Fru Mia: Ja det blev faktiskt väldigt städat:) jag har varit lite knäpp de sista dagarna och röjt och rensat överallt. Lite lätt maniskt har jag städat och skrivit lista över vad som behövs innan bäbisen kommer:) Jag gick 3v över tiden innan jag blev igångsatt... Nu får man bara gå 2v över tiden här i Göteborg så det är ju en liten lättnad för 3 v var fruktansvärt! Jag har inhandlat hallonbladste, tänkte börja med det nästa vecka... Det kommer säkert inte göra nån drastiskt skillnad bäbisen kommer ju när den vill ändå...;) Hade du snabb förlossning eftersom du inte kände nåt innan? ( jag hade värkar i 3 dygn... Måtte det bli annorlunda denna gång:)
3 v låter verkligen som en plåga! Hoppas ingen behöver gå så länge! Jag fick sån där fixnojja förra veckan & förberedde allt... Hallonbladste har jag aldrig testat men de ska väl va bra även för återhämtningen sen. Första fl tog 17 timmar från etablerade värkar el vad de heter.. slutade med sugklocka. andra gick snabbare, kände på morgonen att de va på g & när de väl började framåt kvällen gick de snabbt. I natt har jag sovit hela natten utan att vakna en ända gång :) Oddsen för att din förlossning blir bättre den här gången måste ju va ganska höga!