Inlägg från: Madonna1986 |Visa alla inlägg
  • Madonna1986

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

hEJ! Jag har BF den 8 sebtemper och hänger gärna på här om man får`? Första barnet för både mig och min fästman och allting har gått bra hittils, bortsett från alla hormonrubbningar och foglossning som hör till.

• Madonna1986

Jag har 65 dagar till BF och vaknar flera gånger om natten för att pissa, har klockat och det är nästan jämt med 2 timmars mellan rum Förvånad Bebisen ligger väldigt långt ner och trycker på min blåsa :P Har även foglossning vilket gör det svårt för mig att byta  ställning på nätterna då det hugger till och värker vid ljumskarna och på sidan av nedremagen. Halsbränna är en annan åkomma som kan besöka mig och störa min sömn, usch!

Min bebis är livligast på nätterna, en natt höll hon på från 22.00 fram till 03.00 helt sjukt hur aktiv hon kan vara fast det är ju bara mysigt :)

Är i vecka 31 och tiden går väldigt sakta.. vill att det ska närma sig!

Hur mår ni andra?

• Madonna1986
    oldy skrev 2013-07-05 13:20:38 följande:
    69 dagar kvar här!
    Sover inte djupt och lite i taget. Kissar minst tre gånger per natt, bebis brukar böka runt vid 3-4 tiden, är förkyld och vaknar av hosta och täppt näsa och dessutom foglossning så det gör ont när jag vänder på mig.

Oj vad hemskt allt lät. Jag älskar faktiskt att vara gravid, så mysigt! Men nu längtar jag efter bebisen
    Jag vet att man låter som en gnllspik fast det inte är meningen, Jag älskar att vara gravid men vill helst att tiden ska gå liiiite fortare så att min dotter är i famnen istället för i magen :)

Foglossning är riktigt jobbigt!
  • Madonna1986
    oldy skrev 2013-07-05 20:55:25 följande:
    Madonna ja lite får man väl gnälla. Jag har varit så trött efter jobbet så jag gråter haha. Min sambo tycker det är jättejobbigt att se mig ledsen, men jag försöker förklara att jag liksom bara är trött

Foglossning har varit ok men jobbigt efter en dag på jobbet. Men idag har den suttit mellan benen på mig om det är möjligt?! Har plågats av varje steg. Gör dock inget speciellt åt det. Hur är det för dig? Har du något tips?
    Ja jag är så trött och slut känslomässigt på grund av hormonerna att min fästman vet inte alltid vad han ska ta sig till, haha! Tur att det inte är så långt kvar.

Jag brukar oxå få foglossning mellan benen,  gör riktigt ont att ta ett steg, jag brukar inte göra något speciellt åt det, sover med en kudde mellan knäna och lägger på värmekudde då och då. Varma bad brukar hjälpa lite oxå men bästa har varit lång vila. Hoppas det släpper!
  • Madonna1986

Jag går in i vecka 33 på måndag och då ska jag börja tvätta lite bebiskläder och packa ner sådant som man redan kan packa. Man vet ju aldrig när bebisen får för sig att komma ut, kan gå över men kan även komma två veckor före. :)

• Madonna1986

Jag har sett ut som en elefant på fötterna, svullna så att jag inte har kunnat gå  :( LAGOM irriterad oxå då man har ont och känner sig så klumpig

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?