• Sölve

Folk kommenterar vad jag äter

Ja, men svenska folket har drabbats av en hälsopsykos. Det är inget att bry sig om. De kan inte andas och leva utan att påpeka hur andra äter eller tränar. 

• Sölve

Haha, jag vet inte. Jag har fått många kommentarer om hur jag äter och tränar. Det lustiga är att det började för kanske ett år sedan. Jag har tränat mycket i flera år och varit noga med maten och tom jobbat med träning, men aldrig att jag har brytt mig om hur andra gör. Nu däremot så tycker folk att de har rätt att sitta och läxa upp mig (och antagligen andra) och berätta hur man ska göra och leva. (Mest på internet, men också irl.)
    Och med hälsopsykos menar jag att facebook, bloggar och instagram svämmar över av mat och träning från folk som tidigare aldrig brytt sig ett skit. 

Jag ler mest och tycker att de är rätt söta i sin dumhet. 

• Sölve
    tossan skrev 2013-05-26 19:48:01 följande:
    Förstår dig precis. ja äter precis de ja känner för men har alltid rört på mig. tränar hårt 3gg i v å går alltid en h varje kväll. funkar för mig å har gjort i alla år. finns alltid någon som tittar snett när ja sitter å smäller i mig typ en pizza medans kompisen som tränar lika hårt tar en sallad. jag skulle inte kunna hålla nån speciell "diet" särskillt länge då ja lessnar väldigt fort på samma mat hela tiden.. du verka inte äta speciellt onyttigt så ta inte åt dig. hade varit annat om du käkat som ja å kamske haft övervikt. men har man ej de å känner att de funkar de man gör så finns de ju ingen anledning till att ändra på det :)
    Och även om man har övervikt och äter som en gris så är det knappast andras sak att lägga sig i.
Svar på tråden Folk kommenterar vad jag äter