• saal

Ny sufflett till Mountain buggy/urban jungle?

Är det en UJ singel? Har haft samma problem och var i kontakt med  tillverkaren och fick till svar  att om du har ett schassi av 2010-2012 års modell (det som inte har "piggar" som sticker ut från bakhjulen) så kan du köpa en ny sufflet av model evo och byta ut fästena så ska den passa din vagn. Fästena du ska byta till ska komma med suffleten. Så man skulle kunna köpa en på tex jollyrom.

Då jag själv fortfarande kör med liggdelen så har jag inte köpt och testat hur det fungerar i praktiken än. Du får gärna uppdatera med om de var lätt att byta fästena då jag som sagt står inför samma projekt.   

• saal
    vägkorsning skrev 2013-06-05 08:04:52 följande:

Mitt barn kommer inte förrän om 10 veckor,så du lär få uppdatera mig
    Har fått samma svar som du av tillverkaren. Jollyroom nämnde inget om det i sitt svar. Verkar inte kört iallafall!
    Frågade Jolly också men de viste inte så jag tvingade de att ta reda på samtidigt som jag hörde av mig direkt till tillverkaren. Fick då samma svar av de båda ;) Egentligen måste jag inte byta sufflet utan det är mest för att jag har haft sönder plasten i kikfönstret och att den är solblekt jag tänkte byta. Tyckte lillebror kunde få det nytt iaf när han nu fått begagnat i allt annat. Tänkte försöka ha liggdelen så länge som möjligt då det ju är framåtvänt som gäller sen. Finns ju viserligen den nya face to face sitsen men den tar ju max 9kg och med den viktkurva vi håller nu passerar vi 9kg vid 5mån ålder så det är ju ingen ide med denna storväxtra bebis. Så blir väll dax för sitdelen för min del före dig då. Jag som hopades på någon som kunde säga mig om det fungerade som de sagt ;)
Svar på tråden Ny sufflett till Mountain buggy/urban jungle?