• omgwtf

HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(

Busfröö skrev 2013-05-21 18:34:53 följande:
    Det jag menar är att om du nu blivit nekad kanske det för din egen skull vore bra om du började bearbeta att de inte blir som du vill. Jag har själv bf om 6 dagar å visst de känns jobbigt men samtidigt finns de inte så mkt jag kan göra åt de...
    men det finns något hon kan göra åt det. hon kan kämpa vidare och få sitt snitt. till slut går det.
  • omgwtf
    kiriaki skrev 2013-05-21 18:50:17 följande:
    Maria om du maste foda vaginalt sa be om spinalbedovning! Jag fodde i USA och har ger dom i princip inte epidural sa man kan ga runt eller kanna nagot utan man blir helt bedovad typ fran brostkorgen och ner. Jag sov genom hela oppningsfasen (oppnades 7 cm pa 40 min sa jakligt snabbt), sedan kunde jag pausa och dricka vatten och skoja runt och vila under hela krystningsfasen ocksa - det gjorde inte ett dugg ont trots att min bebis kom ut felvand (vidoppet lage tror jag det heter pa svenska?) :)
    Men det låter ju inte så bra att bli så totalbedövad heller... blir inte kroppen och värkarna slöa då?? Inte i ditt fall men i allmänhet? Och hur påverkar det bebisen?
  • omgwtf
    kiriaki skrev 2013-05-21 21:09:04 följande:

Jag vet ju inte hur det blir rent allmant saklart (denna metod anvands dock i princip alltid i USA) men i mitt fall sa blev jag ratt slo i benen, kunde ju inte ga nagonstans direkt (fick kateter ocksa for att halla blasan tom) men efter min tupplur pa 40 min sa kunde jag anda rora benen sa pass att jag kunde andra stallning i sangen litegrann och nar det var dags att krysta sa kande jag det ocksa, bara det att det inte gjorde ont alls. Kande ett enormt tryck vid varje vark och nar han var pa vag ut men det var som sagt ingen smarta alls. Nar jag krystade sa syntes huvudet pa en gang men bebis satt fast i moderkakan med navelstrangen runt halsen sa han gled tillbaks in varenda gang sa det tog ca 2 timmar att fa ut honom (krystade ej aktivt hela tiden utan kunde vila mellan) men han madde bra hela tiden, han hade svalt lite fostervatten och blod pa vag ut men jag tror inte det hade med ryggbedovningen att gora? Direkt jag fick upp honom pa brostet sa lyfte han upp hela overkroppen och tittade mig rakt i ogonen, riktigt haftigt :)
    Låter härligt. :)

Jag reste mig också upp på armarna direkt efter jag kommit ut. De sa att jag var som en tvåmånadersbebis redan: :D Jag föddes 2 v sent och vägde över 5 kg och var vääääldigt stark. :P
  • omgwtf

Men slut på OT: TS, du ska inte tvingas gå igenom det här om du absolut inte vill!! Kämpa på, om barnmorskan inte vill remittera vidare så sök annat landsting eller privat.

Svar på tråden HJÄLP va ska ja göra nu?? :'(