kiriaki skrev 2013-05-21 21:09:04 följande:
Jag vet ju inte hur det blir rent allmant saklart (denna metod anvands dock i princip alltid i USA) men i mitt fall sa blev jag ratt slo i benen, kunde ju inte ga nagonstans direkt (fick kateter ocksa for att halla blasan tom) men efter min tupplur pa 40 min sa kunde jag anda rora benen sa pass att jag kunde andra stallning i sangen litegrann och nar det var dags att krysta sa kande jag det ocksa, bara det att det inte gjorde ont alls. Kande ett enormt tryck vid varje vark och nar han var pa vag ut men det var som sagt ingen smarta alls. Nar jag krystade sa syntes huvudet pa en gang men bebis satt fast i moderkakan med navelstrangen runt halsen sa han gled tillbaks in varenda gang sa det tog ca 2 timmar att fa ut honom (krystade ej aktivt hela tiden utan kunde vila mellan) men han madde bra hela tiden, han hade svalt lite fostervatten och blod pa vag ut men jag tror inte det hade med ryggbedovningen att gora? Direkt jag fick upp honom pa brostet sa lyfte han upp hela overkroppen och tittade mig rakt i ogonen, riktigt haftigt :)
Låter härligt. :)
Jag reste mig också upp på armarna direkt efter jag kommit ut. De sa att jag var som en tvåmånadersbebis redan: :D Jag föddes 2 v sent och vägde över 5 kg och var vääääldigt stark. :P