Inlägg från: Feltryck01 |Visa alla inlägg
  • Feltryck01

Hur kan man INTE vara feminist!??

Uranus skrev 2013-05-21 13:37:12 följande:
    Vill bögar vara medlem i Kristdemokraterna? Vill en vegan vara medlem i Jägareförbundet? 

Därför är inte alla människor feminister!

Vad menar du nu? Vill ett sexistiskt svin vara med i Feministiskt Initiativ? Eller vad var det som skulle komma efter?
    Anything you say, can and will be held against you.
  • Feltryck01
    Anonym (Icke) skrev 2013-05-21 13:57:45 följande:
    Jag är inte feminist och kommer aldrig bli-den dagen får ni skjuta mig! Titta bara på hon fyllot och hennes parti,huvvaligen! Som tjej och kvinna har jag aldrig känt mig förtryckt,aldrig stött på det där fenomenet ni kallar kvinnoförtryck. Jag är för rättvisa och jämnlikhet mellan alla människor,jag hatar inte män,jag tycker det är trams att kvinnor ska gå före bara för att de är kvinnor. Yrkeserfarenhet och arbetserfarenhet ska avgöra och i styrelser kompetens.
    Du har ju missförstått exakt allt.

Visste du att det var tack vare feminismen som det är så vida accepterat för män att vara föräldralediga? Motverka de stereotyperna som finns för BÅDA könen, för det ska inte begränsa en enda INDIVID, oavsett kön/läggning. Jämställdhet för alla, där vi bedöms efter kompetens, men inte utseende, kroppstyp eller vad vi gömmer under kläderna. 
    Anything you say, can and will be held against you.
  • Feltryck01

Vafan firar man internationella kvinnodagen för ens? För att det fortfarande våldtas hundratals kvinnor varje dag världen över? Jippie....

Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??