Inlägg från: Plopps80 |Visa alla inlägg
  • Plopps80

Hur kan man INTE vara feminist!??

Tar inte feminister på allvar. Ni fokuserar på löjliga skitgrejer som genus HEN och vilken färg barnen har på kläderna. Ni strider för er rätt att ha hår under armarna. Som om någon bryr sig? I Trollhättan vägrade en muslimsk man att ta en kvinnlig chef i hand och hon ansåg då att han inte passade på arbetsplatsen. Han fick skadestånd hon fick böter. Sånt borde feministerna uppmärksamma i stället för att klä sina söner i klänning och gapa om oviktiga grejer.

• Plopps80
    puss skrev 2013-05-21 11:30:48 följande:
    har jag aldrig sett.
    Easy cum easy go

Dags att lyfta på stenen och kika ut?
  • Plopps80

Hur man kan benämna sig som feminist är för mig obegripligt. Pinsamt med feminister som strider mot rosa kläder och viftar med sina håriga armhålor. Hade de gjort något vettigt hade de kanske fått respekt men när ordet HEN blir viktigare saken då vill man bara hånskratta.

• Plopps80
    Mupo skrev 2013-05-21 13:19:48 följande:
    Ni som skriver om hen, håriga armhålor och rosa kläder i den här tråden är alla antifeminister... Det är väl aldrig så att ni har uppfattat det här med feminism lite?

Har aldrig läst en tråd här på fl som handlat om annat. Det är verkligen det viktigaste och det är så pinsamt och töntigt.
  • Plopps80
    enthymeme skrev 2013-05-21 13:37:39 följande:
    Jag är tjej och har heller aldrig blivit förtryckt av någon. Däremot inser jag att min upplevelse inte utgör någon allmängiltig sanning och att det finns kvinnor som upplever sig bli förtryckta. Vi har inte vuxit upp i ett helt jämställt samhälle, så därför kan det vara vettigt att analysera vilka åsikter, normer och ideal som har influerat oss. Jag har inget emot att kallas hon och jag gillar smink och fina kläder, men om jag skulle känna för att gå ut osminkad och orakad vill jag kunna göra det utan att bli kallad okvinnlig och äcklig.

Hår är äckligt. Ofräscht att inte raka sina armhålor man luktar svett. Även min sambo rakar sig. Vem tänder på stora svettiga buskar under armarna. Urk
  • Plopps80
    Anonym (va?) skrev 2013-05-21 13:56:36 följande:
    Nej, det är inte en sanning att hår är äckligt. Du tycker det. Men det är inte ohygieniskt på något sätt att ha hår under armarna.

Jo det är vidrigt. Ni feminister får gärna ha håret. E inte jag som ska ligga med er men tro inte att andra ska tycka det är fräscht för det är det inte!!!
  • Plopps80
    enthymeme skrev 2013-05-21 14:02:23 följande:
    Men varför bör jag vilja att folk ska tända på mig hela tiden? För mig är det viktigt att min sambo tänder på mig, men vad övriga tycker är irrelevant eftersom jag inte är intresserad av att ha en sexuell relation med dem. När jag t ex. går på seminarium, bör jag oroa mig över att mina manliga medstudenter kanske inte vill ligga med mig eller kan jag fokusera på mitt bidrag till diskussionen? Om det första alternativet ens övervägs visar väl det på att kvinnor förtrycks?

Vill man gå runt och se äcklig ut finns det inget som hindrar....
  • Plopps80
    Faber skrev 2013-05-21 14:31:11 följande:
    Om TS med feminism avser den svenska statsfeminismen som har sina rötter i genusideologin så vänder jag på frågan och undrar hur man kan vara feminist.?
    *Politiskt korrekt sidfot*

• Plopps80
    Jemp skrev 2013-05-21 14:57:16 följande:
    Just ja. Jag glömde offerkoftan. Den är jag inte heller intresserad av att ta på mig.

Ha ha foliehatten får du absolut inte glömma
  • Plopps80

Vart befinner ni feminister er när det verkligen gäller? En muslimsk man vägrar ta en kvinna i handen för att hon är smutsig. Hon får skriftlig varning han får pengar. Detta vore ett praktexempel för er att strida emot. Men feministerna är tysta... Handlar det inte om pojkar i klänning eller ordet hen så är det inte värt att strida för eller? Hade feministerna gått emot detta sjuka jävla beslut att ge mannen pengar och kvinnan skriftlig varning kanske man hade fått lite respekt för er. Men icke...

• Plopps80
    Enter Sandman skrev 2013-05-23 08:14:32 följande:
    Jag kan inte svara för andra feminister, men jag har skrivit och protesterat mot det där. Men det är lätt att kräva andra på ansvar, vad har du gjort själv? 

Jag har skrivit och klagat. Men varför gör inte feministerna mer? Det är lätt att gapa högt om hur mycket man gör för samhället men i det här fallet görs inte ett skit! Hur fan kan man påstå att man brinner för kvinnors rätt när man accepterar en sån sjuk händelse. Feministerna borde gå ut på demonstrationståg och använda sig av sina annars så höga röster. Men näpp tyst som i graven...
  • Plopps80

Jag undrar vad gör ni feminister för kvinnorna? När det nu är bevisat att ni inte bryr er om viktiga frågor. Är det bara hen och håriga armhålor som intersserar? Ja och att bränna rosa klänningar... Inte så man blir imponerad....

• Plopps80

Kränkningar av kvinnor är ju helt okej enligt feminister så vem vill kalla sig feminist det är bara ett stort skämt!

• Plopps80
    Mymla skrev 2013-05-23 19:37:56 följande:
    Nä eller hur. Och eftersom män inte sätter stopp för omskärelse av småpojkar i Sverige ska de också göra avkall på manlig jämlikhet.

Dom skryter ju inte om hur mycket de gör till skillnad mot feministerna........
  • Plopps80
    Mymla skrev 2013-05-23 19:41:41 följande:
    Öh, män skryter inte om hur mycket de gör i det här samhället, i världen, i universum?

Har aldrig hört män skryta så mycket om vad de gör för andra som ni feminister. Män går också till handling. Medan ni när det väl gäller tar på skygglapparna! Varför dra in männen? Det är ni som påstår ni gör så mycket för kvinnorna men i själva verket gör ni ingenting mer än skryter...
  • Plopps80
    Mymla skrev 2013-05-23 20:09:04 följande:
    Haha då kan jag upplysa dig om att du har HELT FEL, Einstein.

Ja visst...
  • Plopps80
    Anonym (K) skrev 2013-05-24 19:34:04 följande:
    Jag är inte feminist däremot är jag för jämställdhet

Jag med! Feminister är absolut inte för jämställdhet det har man speciellt insett de senaste dagarna. Hycklare tycker jag feminister är!
Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??