Inlägg från: Anonym (va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va?)

Hur kan man INTE vara feminist!??

Anonym (FeministJavisst!) skrev 2013-05-21 09:39:41 följande:
    Men kära någon! Det kanske är så att jag som feminist inte ens vill beblanda mig med begreppet "hedersmord" eftersom att etnicitet, ursprung och religion är för mig oväsentligt. Det handlar om MÄNS våld mot KVINNOR. 

Capish?  
    Det där tyckte jag (som f ö också kallar mig feminist) var konstigt skrivet. Etnicitet, ursprung och religion är för dig oväsentligt, ok, men kön är det inte? Menar du att alla etniciteter och religioner är exakt likadana?
  • Anonym (va?)
    Plopps80 skrev 2013-05-21 13:52:09 följande:

Hår är äckligt. Ofräscht att inte raka sina armhålor man luktar svett. Även min sambo rakar sig. Vem tänder på stora svettiga buskar under armarna. Urk
    Nej, det är inte en sanning att hår är äckligt. Du tycker det. Men det är inte ohygieniskt på något sätt att ha hår under armarna.
  • Anonym (va?)
    lille Birger skrev 2013-05-23 20:48:40 följande:
    Det vet jag inte. Däremot har damlandslaget fler sponsorer och får 1000 gånger mer medial uppmärksamhet än män på fotbollsmässigt samma nivå. Det finns damfotboll, men det finns ingen herrfotboll eftersom kvinnors idrottande värderas högre än mäns.
    Eftersom det finns "Handikapp-OS" och "OS" menar du alltså att funktionshindrades idrottande värderas högre än friskas?
  • Anonym (va?)
    lille Birger skrev 2013-05-23 21:01:59 följande:
    Nej.

förklara gärna? om det faktum att man säger damfotboll betyder att man värderar kvinnors idrottande högre, borde rimligen det faktum att man säger handikapp-OS innebära att man värderar funktionshindraded idrottande mer.
  • Anonym (va?)
    lille Birger skrev 2013-05-24 11:00:39 följande:
    Det hade man kunnat göra om det fanns herrfotboll, vilket det inte gör i Sverige. Det är fotbollsförbundet som bestämt att vi inte ska ha någon herrfotboll, vi har bara fotboll och damfotboll. www.svenskfotboll.se/files/%7B4CECF608-8F81-4A90-B0FD-9A56443C8254%7D.pdf Paragraf .

Jag märker att du undviker att svara på min fråga...
Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??