Inlägg från: Anonym (exempel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (exempel)

Hur kan man INTE vara feminist!??

De fyra största (omsättning) företagen i Sverige. Fördelning kvinnor och män är inte direkt 50/50.... det är representativt för de flesta organisationer även inom stat och kommun. Det må vara OK fördelning i regeringen men på kommunnivå är det för det mesta gubbarna som sitter och bestämmer...

1: www.volvogroup.com/GROUP/SWEDEN/SV-SE/AKTIEAGARE/CORPORATE_GOVERNANCE/STYRELSE_KOMMITTEER/Pages/styrelse_kommitteer.aspx

2: www.ericsson.com/se/thecompany/corporate_governance/board_of_directors/members_of_the_board

3: www.vattenfall.se/sv/styrelsen.htm

4: www.group.skanska.com/en/Corporate-governance/Board-and-Management/The-Board/

Ang. kommunchefer:
    feministisktperspektiv.se/2011/06/24/kommunchefen-ar-en-man/

Finns egentligen ingen anledning att debattera detta ämne, de som hävdar att det är jämställt är bara inte lika pålästa...

• Anonym (exempel)
    Mariana 580 skrev 2013-05-24 11:38:50 följande:
    Jag är inte femenist - då femenismen i mina ögon har tappat sitt syfte.

Jag är emot att kvinnor skall ha "mer" rätt i sammhället - än männen.
    Jag är emot inkvotering och pro-rätt människa till jobbet.

Jag är emot allmän bestraffning - den som gör fel - skall betala för det - inte alla.
    Jag anser inte män som svin - jag ser att det finns människor som är idioter - kvinnor som män....
    Jag vet att det är en skillnad på män och kvinnor. Men vi är mer lika än olika och bör behandlas på så vis oxå.

Jag firar INTE kvinnodagen - sålänge inte männen får en dag de oxå.

Jag är inte emot mans-klubbar - då det finns motsvarigheten av klubbar där endast kvinnor är välkomna...
    Jag försöker sträva efter att inte vara motsägelsefull.

Då jag som människa anser att jag inte är värd mer eller mindre än någon annan - blir jag oftast då oxå behandlad därefter. Då jag inte ser ner på mina medmänniskor - blir jag behandlad med respekten jag ger.

Ser jag en person som skit - förväntar jag mig heller inte att bli behandlad på annorlunda sätt av denne tillbaka...

Femenism för mig - är att en kvinna anser sig mer värd än en man...
    gisses...
Svar på tråden Hur kan man INTE vara feminist!??