LillaMyn skrev 2013-05-20 22:34:32 följande:
Ja, visst är kvinnor förtryckta! - Av feminister! Feminster ska alltid styra och ställa, bestämma hur andra ska leva. Det ska vara delad föräldraförsäkring (trots att folk inte vill detta) och det klagas om en kvinna väljer att bli hemmamamm/hemmafru, eller om hon väljer att göra något som helst annat som inte behagar feministerna. Gör man inte som feministerna tycker så sätter klagokören i gång och det ska lagstiftas för att tvinga kvinnorna att leva på feminsters vis. "Kvinnor är förtryckta!", "Kvinnofällor!" och "De vet inte sitt eget bästa!" gormas det hit och dit om alla kvinnor som gör val som inte passar in i feministers värld. Feminster förstör allt. De förstör andra människors, andra kvinnors, liv. LÅT FOLK LEVA SOM DE VILL OCH LÄGG ER INTE I - ALLA ANSER INTE ATT ERT SÄTT ÄR INTE DET ENDA OCH BÄSTA! Men nä, det går inte att få in i hjärnan tydligen. Du TS, exemplifierar det jag snackar om väldigt bra - "Det är liksom ingen slump att det är kvinnor som jobbar för skitlöner inom vården, det om något är ett strukturellt problem!". Kvinnor jobbar inom vården därför att de VILL det! De har själva VALT att utbilda sig till undersköterska/sjuksköterska och de visste garanterat om löneläget innan. Direkt kommer du och klankar ner på kvinnor som valt att jobba inom vården. De skulle valt något annat. Eller hur? Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att inse att män och kvinnor ÄR, och kommer förbli, OLIKA och vi intresserar oss GENERELLT för olika saker. Du, TS, får utbilda dig till precis vad du vill och arbeta med precis vad du vill i Sverige, precis som alla andra kvinnor (och män). Gör ditt val och låt andra göra sitt, UTAN att du klankar ner på det och kallar det strukturella problem. Låt även kvinnor stanna hemma med barnen, baka cupcakes och klä döttrarna i rosa-glittrigt prinsessfluff och sönerna i spiderman-kostym varje dag om de nu känner för det. Stötta kvinnor i de val de gör istället för att klaga och göra allt för att förstöra/motverka deras livsstil. Okej? Nej. Tänkte det. Det går naturligtvis inte. -.-
Klart att man ska jobba med det man vill! Det jag tycker är fel är att ssk och usk har så låga löner på grund av att det är traditionellt kvinnodominerade yrken. Det är ju faktiskt inte så att män flockas till att arbeta med dessa yrken, troligtvis för detta och den låga lönen.
Sen finns det ju faktiskt grymt många typer av feminism. Jag själv har riktigt svårt för vissa och vill verkligen inte förknippa mig med radikala genusgrejet och allt vad det heter.