• Mithra

Liten smidig barnvagn för semestern

Hej!

Nu är det såhär att vi ska åka ganska långt (Dalarna -> Skåne) om en månad, på en kennelträff med vår schäferhund vilket betyder att vi måste ha hundburen i bilen.. men samtidigt ska vi ha med vår son som om en månad blir 5 månader. Vår Emmaljunga City Cross får inte plats i bilen pga hundburen (Vi har en ganska liten saab)

Så nu söker jag alltså en vagn modell mindre, som blir så liten som möjligt när den är ihopfälld, fullt liggläge och sittdelen ska givetvis vara vänd mot mig.. en sak till, den ska inte kosta skjortan. Tungan ute

Eftersom att jag är värdelös på det här med vagnar så vänder jag mig till er här på FL.
    Några tips?

(I värsta fall få vi väl hyra en större bil)

• Svar på tråden Liten smidig barnvagn för semestern
  • Griseknoen35

Baby jogger city mini... Blir väldigt platt när du fäller den dock sitter barnet ifrån dig. Kostar ca 3200. Dom flesta resvagnar är vända ifrån dig. Tipsar om gruppen barnvagnar på Facebook där finns riktiga barnvagnsfreak ;)

• Mithra
    Griseknoen35 skrev 2013-05-20 17:00:44 följande:
    Baby jogger city mini... Blir väldigt platt när du fäller den dock sitter barnet ifrån dig. Kostar ca 3200. Dom flesta resvagnar är vända ifrån dig. Tipsar om gruppen barnvagnar på Facebook där finns riktiga barnvagnsfreak ;)
    Den var lite dyr för vår smak, tyvärr Flört Ska kika!
    Har hittat en vagn som har vändbart styre.. Joie Mirus http://www.barnvagnsblogg.com/joie-mirus-ny-vandbar-sulky/ .. men eftersom att jag aldrig hört talas om märket så vet jag inte om jag vågar köpa Tungan ute
  • Rani

En begagnad teutonia mistral s. De blir små ihopfällda och har fullt liggläg.

• veh
    Rani skrev 2013-05-20 17:07:25 följande:
    En begagnad teutonia mistral s. De blir små ihopfällda och har fullt liggläg.

Skojar du, Mistral S tycker jag är jättestor! Jag rekommenderar en vändbar sulky av något slag, finns en del att välja på... Kan ha kommit några nya sedan denna skrevs, men den är annars ganska ba tycker jag... www.barnvagnsblogg.com/mailfraga-jag-behover-en-bakatvand-eller-vandbar-sulky-eller-resevagn-vilka-finns-det/
  • Tezz01

Vi har bugaboo bee+, är jättenöjd med den dyr men finns billigare på blocket i fint skickð???

• Rani
    veh skrev 2013-05-21 10:24:50 följande:

Skojar du, Mistral S tycker jag är jättestor! Jag rekommenderar en vändbar sulky av något slag, finns en del att välja på... Kan ha kommit några nya sedan denna skrevs, men den är annars ganska ba tycker jag... www.barnvagnsblogg.com/mailfraga-jag-behover-.../
    Nej, den blir jätteliten ihopfälld. Det var det som var min tanke. Uppfälld är den ju normalstor.
  • Mithra
    veh skrev 2013-05-21 10:24:50 följande:

Skojar du, Mistral S tycker jag är jättestor! Jag rekommenderar en vändbar sulky av något slag, finns en del att välja på... Kan ha kommit några nya sedan denna skrevs, men den är annars ganska ba tycker jag... www.barnvagnsblogg.com/mailfraga-jag-behover-.../
    Har tittat på länken. Asbra ju! Tack! Solig
  • Mithra

Angående storleken uppfälld så spelar det ingen roll, så länge den är så liten det bara går när den är ihopfälld Tungan ute

• hannis

Ska ni på kennelläger så skall ni väl vara i skogen en del? Då behövs alltså en stabil vagn med 4 hjul.

Jag hade satsat på en takbox till bilen i stället. Jag har också hundbur i min bil så våta barnvagnar får alltid ligga i takboxen. Just nu har jag en Brio Happy i takboxen.

• Mithra
    hannis skrev 2013-05-21 13:13:47 följande:
    Ska ni på kennelläger så skall ni väl vara i skogen en del? Då behövs alltså en stabil vagn med 4 hjul.

Jag hade satsat på en takbox till bilen i stället. Jag har också hundbur i min bil så våta barnvagnar får alltid ligga i takboxen. Just nu har jag en Brio Happy i takboxen.
    Nja, vi ska inte vara i skogen. Ska bara vara en kennelträff under en dag och uppfödarna har också ett litet barn så jag tror dom väljer en plats där man kan ha vagn och så Skrattande

Takbox verkar omständigt, lättare då med en smidigare vagn.. men tack ändå för tipset Cool
  • Rani

Om det bara var en dag hade jag nog bara tagit ett bärsele.
    Men det beror ju på om bebisen gillar att bäras och sova i ett sånt.  

• Mithra
    Rani skrev 2013-05-21 16:39:53 följande:
    Om det bara var en dag hade jag nog bara tagit ett bärsele.
    Men det beror ju på om bebisen gillar att bäras och sova i ett sånt.  
    Tanken är ju att vi ska använda vagnen hemma sen också. Glad Men vi får fundera vidare och se vad vi kommer fram till helt enkelt.

Tacksam för alla svar!
  • veh
    Rani skrev 2013-05-21 12:19:23 följande:
    Nej, den blir jätteliten ihopfälld. Det var det som var min tanke. Uppfälld är den ju normalstor.

Jag har en sådan. Den är rejält stor, även ihopfälld. Jag måste lägga in den på tvären i min BMW-kombi, den får inte plats på längden, så allt som ska in mer i bagaget får läggas ovanpå eller innanför vagnen. Den är större än t,ex. Teutonia Fun, bl.a för att chassit r byggt så an ska kunna svänga över styret. En funktion jag helt klart ångrar att jag valde. Jag köpte sedan en Babyjogger City Mini som extravagn, bara för att ha en vagn som är smidig att ha med i bilen..
  • Rani
    veh skrev 2013-05-22 07:54:31 följande:
    Jag har en sådan. Den är rejält stor, även ihopfälld. Jag måste lägga in den på tvären i min BMW-kombi, den får inte plats på längden, så allt som ska in mer i bagaget får läggas ovanpå eller innanför vagnen. Den är större än t,ex. Teutonia Fun, bl.a för att chassit r byggt så an ska kunna svänga över styret. En funktion jag helt klart ångrar att jag valde. Jag köpte sedan en Babyjogger City Mini som extravagn, bara för att ha en vagn som är smidig att ha med i bilen..

Ok. Jag har stuvat in en i vår pytteaudi en gång och tyckte den var otroligt kompakt men jag kan ha fel.
Svar på tråden Liten smidig barnvagn för semestern