Inlägg från: Linsan82 |Visa alla inlägg
  • Linsan82

Polisens agerande och övervåld i Husby

LittleDarling skrev 2013-05-20 17:08:16 följande:
    Jaha och? Det rättfärdigar fortfarande inte att polisen skriker "råttor", "negrer" och "apjävlar" osv. Eller använder sig av våld på oskyldiga som inte har något med detta att göra.
    Men sluta ljug. Om inte du är ett troll så blir jag fan rädd.
  • Linsan82
    LittleDarling skrev 2013-05-20 17:11:06 följande:
    Du tycks inte förstå att varje polis har genomgått åratal av utbildning för att kunna klara av stressade situationer och de måste arbeta efter lagar och får inte använda sig av rasistiska ord.

Det är inte så att en person är en vanlig person, inte i sin tjänst iaf. Om vissa poliser inte klarar av stressiga situationer utan att ta till övervåld och rasistiska ord så bör de inte arbeta inom det yrket, för det är då tydligt att de inte klarar av att följa polisens riktlinjer.

Ånej vad hemskt! Har någon som tänt eld på bilar, misshandlat och kastat sten på poliser blivit kallade för jävla apa? Skärp dig, vi har allvarliga problem med laglösa invandrare i landet men du ska försöka förminska det genom någon patetiskt "rasism-debatt"

Nu finns det inga bevis för varken övervåld eller glåpord från polisen men om det skett så är det fan inte mer än rätt, dom här människorna är inga man kan resonera civiliserat med. Smärta däremot, det förstår dom.

Det är enkel logik: Någon som vet att dom får en rejäl lårkaka av en batong av att leva jävel och kasta sten, den personen kastar inga fler stenar.

Säga ajabaja leder bara till ännu mindre respekt för vårt rättsväsende. Det är hårda tag som gäller!
  • Linsan82
    LittleDarling skrev 2013-05-20 17:19:04 följande:
    Du förstår att polisen skriker "negrer" och "apjävlar"?

Allt vad polisen har gjort nu är att öppna upp för mer acceptabel öppen rasism samt att deras förtroende har sänkts radikalt.
    Förtroendet för polisen har nog bara ökat, dom gör ett bra jobb emot pöbeln. Förtroendet för mångkulturen och utomeuropeiska invandrare har nog däremot minskat.
  • Linsan82
    salo skrev 2013-05-20 17:46:04 följande:
    Jag förstår att man blir utfrågad om man är misstänkt och varit i närheten vid ett brott om man är tidigare dömd. Jag menar att vissa vänner under uppväxten som inte gjort något kriminellt överhuvudtaget blivit trackasserade på ett personligt plan på grund av etnicitet. Som i ett försök att sätta igång något så de faktiskt kan ta fast dem på riktigt..de blir satta i ett fack och blir sedda på ett sätt ingen förtjänar när man är oskyldig. Jag säger inte att alla poliser är såhär, men fler än man tror.
    Hur vet du att det beror på etnicitet? Även oskyldiga svenska ungdomar i gäng får ibland ta ett snack med polisen.

Ta av dig offerkoftan.
  • Linsan82
    EnGladPingvin skrev 2013-05-20 17:53:38 följande:
    Nu brinner det igen, fast i Tensta den här gången. Bäst att polisen inte åker dit, de lär bara bli anklagade för att provocera och vara för hårdhänta om de ingriper. Varför åka dit och riskera sin liv när gatustenar börjar hagla bara de visar sig om de inte ens är önskade av de som bor där. Låt de boende där själva ta hand om det så får vi se hur det går.
    Jaså ännu ett invandrartätt område, måste storsatsas på ungdomsgårdar framöver för människor i "utanförskap"

Ja, hoppas den dumma rasistiska polisen håller sig undan.
  • Linsan82

Någon Mena-invandrare här som kan förklara det här med att sätta eld på bilar? Är det någon slags tradition i mellanöstern och afrika?

• Linsan82
    Cal XVI Gustf skrev 2013-05-20 18:07:07 följande:
    Ja, nästa gång jaghopparhögt och Linsan bränner bilar och kastar gatsten kanske det dyker upp nån otäck snut som säger "apa"? Då får de minsann se!
    Ha ha
  • Linsan82
    Wizard skrev 2013-05-20 18:08:39 följande:
    Det kan jag svara på, jag har flera utländska vänner och ingen av dessa är en person som springer ute i gäng och provocerar, de är som vilken annan Svensk som helst och har förstått poängen med integration. Jag har aldrig hört något annat än att de blir förbannade på de invandrare som håller på så här. Precis som jag blir förbannad på Svenskar som beter sig som idioter. Jag har ingen som helst anledning att skylla på polis eller samhälle för detta, jag vet personer jag vuxit upp med som idag är mer eller mindre yrkeskriminella, de avskyr polisen. Jag anser att de får skylla sig själva, problemet ligger inte hos polisen (annat än att det är en tandlösorganisation) utan hos individer som inte förstår hur ett samhälle fungerar, sen verkar denna uppfattning vara väldigt snedvriden hos speciellt många invandrare. Men det är väl oandrasidan inte helt oförväntat då de aldrig levt i ett fungerande samhälle utan krigat i decennium eller betydligt längre. Det går inte skylla på myndigheter när inte individerna tar sitt ansvar.
    Word!
  • Linsan82

Vänstern har mjäkat så mycket med invandrare så dom fått offerkoftan inopererad under huden. Spelar ju fan ingen roll vad dom gör så är det synd om dom och samhället/polisen är boven.

Svar på tråden Polisens agerande och övervåld i Husby