Inlägg från: Jagoda |Visa alla inlägg
  • Jagoda

Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)

LindaD skrev 2013-09-12 10:19:24 följande:
    Oki fast nu e ja så nojjig att ja inte våga ringa haha
    Vad är det jag missat lindad? Vad är du nervös för? Vad skall du ringa om?:)
  • Jagoda
    LindaD skrev 2013-09-12 10:33:07 följande:
    gjorde fvp i tisdags... idag ringer de om svaret e negativt...MEN NÄR? Ska ja va nervös hela dagen? E de inga fel o allt e oki få ja brev i mån....SUCK!
    Aa ok!

Hur kommer det sig att du gjort fvp? Alla gör väl inte de? Hade inte hört talas om det innan och fick Googla!
  • Jagoda
    LindaD skrev 2013-09-12 10:47:13 följande:
    Ha fyllt 40 så hade hög risk för downs syndrom :(
    Ok! O detta besked fick du när du gjorde kub test? (Är lite okunnig när det gäller dom testerna!)

Var det "normalt" högt eller väldigt högt? Ger fvp provet ett mer rättvisande svar då?

Förstår din nervositet!!! Kan du inte ringa till dom då?? Dom måste ju förstå din oro!
  • Jagoda
    LindaD skrev 2013-09-12 10:53:33 följande:
    Fvp ge hundra procent svar på ds ja jag hade 1:7 att få ett barn m kromosomfel :( vet inte va ja ska ringa redigt o bara telefonister o telefonsvarare överallt
    Ush vad jobbigt med din väntan.

Hoppas verkligen dom håller det dom sagt och ringer till dig idag.

Jag håller mina tummar att du får att bra besked när dom ringer!!!
  • Jagoda
    LindaD skrev 2013-09-12 11:28:21 följande:
    Ringer dom idag e de dåliga besked e de bra besked få ja brev imån
    Konstigt upplägg dom har!! Kan dom inte ringa oavsett?? Så du slipper oroa dig?

Men då håller jag tummarna att du får bra besked på BREV imon!!
  • Jagoda
    LindaD skrev 2013-09-12 13:41:29 följande:

Fick brev nu...VÅR POJK E FRISK <3 Lyckan e total..... Jätte tack för allt stöd!!!! Helt tagen denna oro!! 

Åh GRATTIS till din friska pojke!! Vilken enorm lättnad det måste vara för dig!!!

O vad FRUKTANSVÄRT ointressant det var med kön när det handlar om ens barn är friskt eller ej!!!

Man skall vara tacksam att bebisen kommer ut hel o frisk!

Men visst är det spännande att spekulera om personen som växer i magen och även tänka kön, men det är verkligen långt ifrån det viktigast....!!!
  • Jagoda
    Jessies1989 skrev 2013-09-12 20:37:47 följande:

Måste fråga er om råd...

Min kille vill absolut inte kolla kön men jag vill. Det är tom ganska (väldigt) viktigt för mig. Kanske låter jätte larvigt men kan inte hjälpa att jag känner så :( Självklart är det viktigaste ett friskt barn men jag vill ändå veta så jag kan Ställa in mig & förbereda mig. (Är kontrollfreak)

Vad ska jag göra? Har ni några tips? Jag har ju liksom inget val känns det som... Vill han inte veta kmr de ju inte att berätta. Och jag tänker inte tjafsa om det framför barnmorskan.

Jag förstår din känsla men måste faktiskt säga att jag tycker att du borde acceptera din pojkväns vilja. Jag är oxå kontrollfreak men valde ändå att inte kolla kön, har varit en lärorik prövning att INTE veta könet, att de var en sak jag INTE kunde kontrollera! Nu ville varken jag eller min sambo kolla, så situationen var självklart annorlunda, men oavsett är det skönt att man är eniga om man skall kolla eller ej.

Men är det superviktigt för dig, försök prata med din pojkvän och förklara igen hur du känner, står han fast vid sitt beslut och vill behålla det hemligt så är det nog så ni bör göra:(
  • Jagoda
    Jessies1989 skrev 2013-09-12 21:10:53 följande:
    Ja jag kommer aldrig gå emot hans vilja... Men man känner sig så hemsk för att man känner såhär. Vill han inte så vill han inte!
    Självklart ska du inte känna dig hemsk! Alla har vi olika inställningar till att kolla kön eller inte, o inget av alternativen är hemska att känna!

Jag kan känna mig hemsk här hemma när vi diskuterar namn och jag går emot min sambo, men man får faktiskt inte glömma att man kan inte tycka exakt lika om allt!
  • Jagoda
    Russinet skrev 2013-09-13 11:26:46 följande:

Vad tror ni om min? Får veta könet om två veckor. Är så nyfiken!
    Pojke! Går på skallformen och känsla!!:) (inte bra på skallformen så gissar mest på min första känsla!)
  • Jagoda
    Jessies1989 skrev 2013-09-13 12:14:52 följande:

Nu när det verkar kommit en del nya här får ni gärna gissa på min lilla bebis...

phpwrsiPd24224.jpg

Tror pojke!:)
Svar på tråden Posta era ultraljudsbilder, tjej eller kille? :)