• lovea01

Märken efter blöja

Min dotter började få märken av blöjan nu när värmen började komma och jag tror inte det beror på vilken blöja det är. Använder själv libero och tycker dom funkar toppen. Men jag tror att när dom har blöja hela tiden så blir det ju rätt varmt, så det bästa är nog att lufta. Jag ska oxå börja med pottträning och tror att det är bra att barnet får vara utan blöja lite i korta stunder. Kanske det hjälper. Märkena kan ju vara någon slags blöjeksen, det är vad jag tror. Hoppas att det blir bättre :) Kanske också dags att sluta med blöja om han får märken av blöjan men beror ju oå hur gammal han är oxå och om han säger till att han vill kissa osv.

• lovea01
    Maddi skrev 2013-05-19 16:02:39 följande:
    han är bara tre månader. så potträning tror jag inte riktigt på än:) men jag får se till att lufta honom mer. 

Oj så liten, nej då är det nog för tidigt :) men lufta mer, jag la ut en filt eller en sån där fårullspäls och la på golvet och så lät jag dom ligga så en liten stund, det är jätteskönt för bebisar, för att ha blöja hela tiden blir ju väldigt varmt och fuktigt. Och speciellt nu på sommaren så blir det ju varmt och dom kan få blöjeksen och så.
Svar på tråden Märken efter blöja