• tjej87

Sambon vill inte använda cykelhjälm, tips?

Är det bara jag som tycker att det är töntigt och puckat att INTE ha hjälm?

Jag har alltid hjälm men tar inte mer risker än jag gjorde i tonåren då hjälmen var töntig och jag cyklade utan... Använder man inte hjälm har man inget att skydda har mamma tutat i oss hela vår uppväxt och jag håller med. Många skulle aldrig åka bil utan bälte men cykla utan hjälm, det gör dom. För mig är hjälmen ungefär samma sak som bilbälte, helt självklart.

• tjej87

Du får förklara hur mycket du bryr dig om henne och att det är därför du inte vill att hon ska slå halvt ihjäl sig och få en hjärnskada om olyckan är framme. Att ta onödiga risker är faktiskt ganska egoistiskt och lever man med någon man älskar och det är så enkelt att minska risken så tycker inte jag att det är någon tvekan på vad man bör göra.

Jag skäller på min sambo när han smsar medan han kör, när han släpper ratten och styr med låren och jag har sagt att han inte får cykla till jobbet utan hjälm på huvudet! Det är inget kontrollbehov, det handlar om att jag älskar honom och vill att han ska leva i många många år! 

Svar på tråden Sambon vill inte använda cykelhjälm, tips?