Behöver jag betala tillbaka studiebidraget till CSN?
Jag hoppade nyligen av en kurs på universitet på 30p och som var på helfart, till denna kurs hade jag tagit studiebidrag (alltså inte lån), jag klarade två av de tre tentor jag gjorde vilket innebär att jag fick ihop 10p av de 20p som jag tentade. Riskerar jag att behöva betala tillbaka studiebidraget efter detta avhopp?
Jag fick också ett meddelande från CSN om att de fått information från skolan att jag hoppat av där det stod:
"Skolan har meddelat att du avbrutit dina studier den _____ 2013.
Är uppgifterna inte riktiga ska du kontakta skolan som i så fall får skicka nya uppgifter till oss. Du ska kontakta CSN om du har bytt till en annan skola eller sjukanmält dig till Försäkringskassan och vill behålla dina studiemedel när du är sjuk, eller om du har andra synpunkter på uppgifterna.
Om vi inte fått några nya uppgifter, kommer vi att ändra ditt beslut om studiemedel utifrån de uppgifter din skola har lämnat. Det kan innebära att du får betala tillbaka en del av studiemedlen. Har du fått beslut om studiemedel för fler terminer, gäller ändringen även de terminerna."
Vad för nya uppgifter jag behöver skicka in till dem? Behöver jag göra något eller kan jag bara låta det vara som det är, tycker det hela är väldigt otydligt formulerat när de inte definierar "uppgifter"...
Tacksam för svar då CSNs hemsida inte riktigt bidrar med några klara.