Han vägrar hämta dottern, skriva av mig :(
Jag är så ledsen och frustrerad. Känner att jag vill skriva av mig en massa nu och är väl inte direkt ute efter något specifikt svar. Jag har en dotter på 4 år. Jag & dotterns far separerade när hon var 6 månader. Hon har alltid bott med mig och fadern började ha varannan helg för ca 2 år sedan. Det finns inget avtal mellan oss att han ska ha henne vh men det har bara blivit så eftersom jag har verkligen försökt fått det så för dotterns skull. Jag försökte med att han ska ha henne vv men utan resultat. Vh har inte fungerat klockrent under två år utan han kommer och går som han vill. Det har han alltid gjort och sätter sitt jobb som prio ett. Jag har nu börjat träffa en man som är bosatt i Norge och vi har träffats sedan i december. Vi har försökt att ses de helger hon är hos sin far och har planerat in resor osv. Sist vi skulle ses så tänkte vi mötas halva vägen var och bo på hotel en helg i Stockholm. Självklart skulle min dotters pappa strula med sitt umgänge och han kunde inte ha henne den helgen. Jag blev så besviken och hotellet var redan bokat och betalt. Fick i sista sekund tag på barnvakt så vi kom slutligen iväg. Nu sitter jag där igen. Jag och min pojkvän har inte setts på tre veckor och jag har bokat och betalat resa till Norge nu på torsdag för att fira 17 maj med honom. Det började med att jag frågade fadern om han kunde ha dottern från och med torsdag. Det kunde han inte eftersom han tydligen börjar jobba 6.45 och dotterns dagis öppnar 7.00. Det var omöjligt att komma senare till jobbet. Jag sa då att jag lämnar dottern till mina föräldrar på torsdagen så kan han hämta henne där på fredag, men vilket också tydligen var helt omöjligt pga att det inte fanns någon bil för att åka dit och hämta henne. Sa då att hon isf får stanna där hela helgen hos mina föräldrar. Några timmar senare så fixade jag så att han inte alls behöver lämna dottern på dagis, istället ska min bror vara hos mig fredag morgon och ta emot min dotter på morgonen och vara barnvakt tills pappan slutar. Men nu svarar han inte istället. Får inte tag i honom, så det blir inget umgänge, ingen resa och mina föräldrar kunde heller inte vara barnvakt hela helgen. Jag blir så ledsen över att det alltid är jag som måste fixa & trixa med allt bara för att min dotter ska kunna komma iväg till sin pappa. Hämtningar, lämningar och alla mina planer går i kras. Känner mig också väldigt egoistisk nu som blir ledsen för min egen skull. Men självklart blir jag också ledsen över att min dotter blir förvirrad över umgänget som inte fungerar. Jag borde ha lärt mig att inte våga planera in saker under hans helger eftersom han alltid lyckas sabotera dessa helger. Och så här kommer jag nog få leva tills min dotter blir vuxen, känns det som. Det är nog många som lever som jag & min dotter gör. Pappor som bara försöker sätta käppar i hjulet och förstöra på alla sätt. Ville bara skriva av mig lite och kanske höra andra som är eller har varit i samma situation. Ibland känns allt bara så hopplöst.