"Importera" pojkvän från USA? HJÄLP!?
Jag är ny här, och jag vet inte riktigt vart jag skall vända mig. Men detta är ett desperat rop på hjälp.
Jag och min pojkvän har länge diskuterat ämnet att flytta ihop och leva ihop. Vi har "bara" varit tillsammans ungefär 2 år, men vi vet vad vi båda vill och vi vill inget hellre än att leva tillsammans. Han reste till Sverige sommaren 2012 för att spendera sina två veckors semester med mig. Och det är enda tillfället vi har träffats IRL som det heter. När han reste hem har ingen av oss mått särskilt bra utan varandra och vi känner att vi behöver varandra.
Det vi har är alltså ett distansförhållande, och nu vill han flytta hit till mig i Sverige för att bli min sambo. (Planer på giftemål finns).
Har kollat igenom självaste instruktionerna för blanketten han behöver fylla i på migrationsverket.se, och det väcker lite frågor. (Han ska göra ansökan online för att flytta/bli sambo med svensk medborgare)
Jag är svensk medborgare, utan jobb och lever för tillfället på försörjningsstöd, kommer detta bli ett problem?
Jag och min pojkvän har inte pratat i telefon utan hållt oss på chattar för att skicka meddelanden/ljudklipp till varandra under all denna tid när vi varit ifrån varandra. Det finns även bilder på oss när han var här på semester i Sverige. Är det tillräckligt med bevis?
Finns det någon snäll själ där ute som har svar är jag väldigt tacksam för detta. Läget börjar bli desperat.