Inlägg från: Anonym (håhåjaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (håhåjaja)

Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?

Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 12:39:14 följande:
    Ja, många här har också olika teorier om vilka diagnoser jag har.
    Klart jag vägrar lyssna på såna.
    Jag läste mycket om åldersskillnad och så råkade den bloggen dyka upp. Länkade till många olika sidor då, och dom flesta här tyckte att det som stod där var felaktigt.
    Jag tror att mycket av det som stod i artiklarna och undersökningarna stämmer bra med verkligheten.
    Jag tror inte det löser nåt att jag skriver här på forumet. Det är mest tidsfördriv.
    Jag utgår inte från diagnos jag utgår ifrån praktisk verklighet, fungera/inte fungera.

Din approach verkar ju bevisligen inte fungera och massor med människor har rått dig att göra "såhär" istället. Men av det drar du slutsatsen att du har rätt och de har fel och som bevis för det drar du fram obskyra sajter/bloggar/reklam eller vafan det nu är på nån tomte som säger det du vill tro?

Hur tänker du då? 
    Om vi låtsas att den där tomten har rätt, på vilket sätt kommer det förändra din verklighet?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 12:50:44 följande:
    Han har ju rätt. En tjej på 22 visade intresse. Hon var en av dom tjejerna som tänder på äldre män.
    Kanske att nån mer ung tjej kommer visa intresse, eller inte. Mig kvittar det. Jag kommer aldrig mer stöta på en yngre tjej. Jag gjorde det EN gång. Hon som jag var kär i.
    Gösses... som vanligt är det meningslöst att försöka resonera med dig.

Vad kan man säga?  Lycka till?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-11-05 14:57:08 följande:
    Jag lyssnar på mig själv. Jag litar inte på allt han säger. Har inte läst allt. Men jag tycker det han skrev om åldersskillnad och unga tjejer är vettigt.
    Och har det fungerat bra för dig de senaste 20 åren?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-07 18:47:06 följande:

Det roliga är att även pervona resonerar exakt som du "JAG är inget pervo, JAG tittar bara diskret" osv... vi märker era blickar och är du en vanlig 40+ så är du ett pervo o gubslem i mina ögon. Är du fräsh, vältränad, respektfull å "lever ditt bästa liv sas" är väl åldern sekundär men skulle du va i den kategorin som faktiskt skulle intressera mig skulle du inte hålla på å ögonäckla dig på tjejer. Så nej, skaffa lite självrespekt å sluta med detdär.

Nja, alltså visst håller jag med om att det är patetiskt med gubbar som jagar lammkött för att boosta sitt ego eller återuppleva svunna glansdagar.... MEN... ditt inlägg är ju rätt motsägelsefullt. 

Du skriver att "vanliga" 40+ är gubbslem men de som "lever sitt bästa liv" inte är det. Det är ju liksom en smakfråga som bara existerar i ditt huvud. Gubben som tittar på dig kan ju inte läsa just dina tankar och veta vilka gubbar som är ok eller inte ok efter just dina kriterier. Tydligen verkar ju även du vara öppen för att ligga med gubbslem OM han är rätt sorts gubbslem.

Du ser inte en viss dubbelmoral i att säga att 40+ som raggar på unga tjejer är äckliga och existerar inte i mitt synfält, men om "rätt sorts" gubbslem dyker upp så kan jag tänka mig dra ner trosorna ändå? Hur ska gubbar veta vad som är "rätt sorts" gubbslem för just dig?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 12:30:15 följande:
    Tror du blandade ihop lite inlägg. Men jag är inte intresserad av nån gubbe övht som tittar på unga tjejer som jag skrev. Har legat m äldre å alla har gjort mig besviken sexuellt, helt värdelösa - kommer fan i byxorna tom.. men de i min ålder har vart bättre sexuellt. Det jag skrev om living his best life handlar om relation, jag vill inte döma ut människor och visst KAN kärlek växa över åldersgap, men att knulla en gubbe, nej fy, då ska hans personlighet väga upp ordnetligt för en relation isf.

Som tjej blir man uppvaktad av gubbar från innan man ens blir könsmogen, snubbar tror att deras uppmärksamhet är utöver det normala men det är det inte. Jag önskar att alla män fick leva i tjejers skor för att förstå detta. Det är på gott o ont, o gör tjejer lite bitchiga för att vi är feed up med att män äcklar sig på oss, blickar är oxå äcklande. Att inte kunna gå på gymmet, äta en glass, gå på gatan, köpa kaffe etc utan att få uppmärksamhet endast pga vårt yttre, så jävla tamt o ointressant.
    Fast du låg ju med dem så bevisligen ligger unga tjejer med gubbar ändå. Så det där med "lamt och intressant" verkar ju inte stämma helt, för hade de varit helt ointressant så hade du väl inte legat med dem eller? Nästa gubbe kan ju inte veta att du inte var nöjd med dina tidigare upplevelser. Det enda han vet är att en del unga tjejer ligger med gubbar och det verkar ju stämma.

Det är nog bra om vi skiljer på fakta och känslor. 

Fakta är att ja det finns tydligen en hel del unga tjejer som ligger med gubbar och du är en av dem

Vad varje enskild tjej sen tycker och känner om sex med gubbar är ju en helt annan sak.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 12:50:38 följande:
    Fast du låg ju med dem så bevisligen ligger unga tjejer med gubbar ändå. Så det där med "lamt och intressant" verkar ju inte stämma helt, för hade de varit helt ointressant så hade du väl inte legat med dem eller? Nästa gubbe kan ju inte veta att du inte var nöjd med dina tidigare upplevelser. Det enda han vet är att en del unga tjejer ligger med gubbar och det verkar ju stämma.

Det är nog bra om vi skiljer på fakta och känslor. 

Fakta är att ja det finns tydligen en hel del unga tjejer som ligger med gubbar och du är en av dem

Vad varje enskild tjej sen tycker och känner om sex med gubbar är ju en helt annan sak.
    "lamt och ointressant" ska det stå...
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 13:06:43 följande:
    Det är väll inget nytt att unga tjejer ligger m gubbar? Det händer hela tiden. Men en majoritet av dom ångrar sig efteråt. Att gubbäckel utnytjar unga tjejer är oxå normalt, men inte fan är det attraktivt eller ok för det.
    Ja så varför sitter man då och pratar om att gubbar är helt ointressant och bara gubbslem när det bevisligen inte stämmer?

Ja visst är det äckligt med gubbslem, det tycker jag med trotts att jag är gubbe men samtidigt så får ju även tjejerna ta ansvar för sina egna val. Ligger man med gubbar så har man ju valt det själv och kan inte skylla det på gubbarna eller någon annan. Vi är trotts alla alla ansvariga för våra egna val och handlingar och får leva med konsekvenserna.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 13:24:05 följande:
    Hjärnan är inte färdigutvecklad förän vid 25år, de sista delarna är delarna för bla. riskbedömning o beslutsfattning, så nej att äckliga gubbar utnyttjar unga tjejer för sina egna sexuella behov är definitivt inte jämförbart m unga tjejer (o killar) som går med på att förföras av äldre. Men i det kalla o egocentriska samhälle vi deltar i idag så är det inte konstigt att folk resonerar som du.
    Men kom igen, det där är ju en rätt klen ursäkt. Du får köra bil och dricka alkohol vid 18. Nog fan borde man kunna avgöra vad som är rätt eller fel redan då annars hade du inte fått köra bil.

Ja visst är många unga tjejer naiva, men så jävla naiva att de inte kan förstå skillnaden mellan en jämnårig kille och en man på 40+ tror jag inte att de är. Jag tror snarare att många av dem är nyfikna och söker kickar men ångrar sig sen och då vill man inte gärna ta ansvar för sina val och lägger skulden på någon annan istället.

Men oavsett vilket så verkar det ju inte vara helt ovanligt att unga tjejer ligger med gubbar så då kan man ju inte påstå att gubbar är helt ointressanta för bevisligen sker det ju relativt ofta ändå, eller?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 13:40:48 följande:
    Ja och rent lagligt så får en 80åring sätta på en 15åring... låter det sunt? Om män vet att majoriteten av unga tjejer faktiskt inte vill, varför vill man då stoppa kuken i dom endå? Majoriteten av de som väljer äldre är trasiga individer som varit med om psykiskt jobbiga saker. Fresh att utnyttja ungdomar som mår piss o inte fått läta sig gränssättning eller sitt eget värde.
    Nope jag tycker som sagt inte det är sunt, men jag tycker inte heller det är sunt med unga tjejer som väljer att ligga med gubbar. Poängen är att det är osunt beteende från BÅDA sidor och så länge det finns unga tjejer som ligger med gubbar så kommer det finns gubbar som kommer söka sex med unga tjejer för bevisligen får de ju napp då och då.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 14:45:43 följande:
    Ja, men äckelgubbarna är VUXNA o färdigutvecklade, de unga tjejerna är inte det. Därför ska ansvaret ligga hos gubbarna och inte hos de unga tjejerna. Om du som du skriver är medveten om att de flesta unga tjejer ångrar sej efter att ha blivit påsatta av en gubbe, hur kan du ens försvara det beteendet hos gubbarna då?

Självklart har man ett ansvar att säga nej, men det kan jag upplysa om väger inte ett piss i gubbars öron. Sen används grooming och andra manipulationstekniker av äldre män som gillar ungt kött... män får oftast inte uppleva detta (på ett sätt tack o lov) men det är problematiskt i diskussioner som denna fär män kan sällan förstå hur det faktiskt är att ses som ett sexobjekt från innan man ens blev könsmogen. Vill inte dra nått offerkort men det är så det ser ut. Tjejer behöver lära sig sätta riktigt hårda o tydliga gränser för att inte bli utnyttjade o det hjälper inte heller tyvärr..
    Och är du 18 år så räknas du som mogen nog att kunna göra rätt val. Och som vuxen får du oxå stå för och ansvar för dina val och dess konsekvenser. Gör man dumma val som man sen ångrar får man skylla sig själv och kan inte lägga hela ansvaret för det på någon annan.

Att prata om att vad du tycker inte spelar någon roll i gubbarnas öron är heller ingen ursäkt, vill du inte så vill du inte, tvingar han dig till sex så är det våldtäkt, men har du sex frivilligt och medveten så är det DITT val inte hans och därmed även DITT ansvar inte hans.

Jo du har rätt i att tjejer behöver lära sig säga ifrån, men de flesta klara ju det galant, alla unga tjejer ligger ju inte med gubbar, de allra flesta gör ju inte det. Så det är väl snarare så att de tjejer som gör det behöver jobba med sig själva och det gör man ju inte genom att lägga hela skulden för sina egna val på gubbarna. Det man borde fråga sig är, hur kommer det sig att just jag ligger med gubbar när de flesta unga tjejer låter bli?

• Anonym (håhåjaja)
    ödmjukman skrev 2021-11-08 16:57:37 följande:

Jag utnyttjar ingen, träffar sunda människor. självklart finns det alltid folk som utnyttjar i alla olika saker i livet men det är inte det jag pratar om

Nja, beror iof på hur ung tjejen är och vem det är som är drivande. Unga människor (ink tjejer) är lättare att påverka än äldre och mognare. De saknar liksom den livserfarenhet mogna människor oftast har. På så sätt kan man absolut påstå att en äldre person utnyttjar den yngres naivitet och brist på ansvar. Men givetvis har ju även den unga ett ansvar för sina val.

Personligen tycker jag det är jävligt vidrigt, och skulle jag få reda på att någon gubbe var på min 15 åriga dotter så kommer han åka på stryk avsett om hon är kär och om han anser ha rätt till det.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (håhåjaja) skrev 2021-11-08 17:08:43 följande:
    utnyttjar den yngres naivitet och brist på ansvar....
    Brist på erfarenhet ska det stå
  • Anonym (håhåjaja)
    ödmjukman skrev 2021-11-08 17:15:38 följande:

Varför börjar du prata om 15 åringar helt plötsligt ? Tråden säger 18-25. Personligen pratar jag om det övre spannet från 25 o uppåt

Nja i trådstarten står det 18-25 åringar, du har bara pratat om unga tjejer utan att gå in på ålder.

Men du har rätt i sak, om det är enbart 18-25 vi pratar om så har du rätt i att 15-åringar är OT. Men iof skulle jag nog tycka det vore lika vidrigt även om min dotter hade varit 18-25.

Hur skulle du reagera på att din dotter kom hem med sin nya kille Lennart 53?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 17:39:19 följande:
    Ja det är en hård o ganska vidrig värld vi lever i. Där sådana som du deltar i normaliseringen av att utnyttja svagare människor. Tråkigt tycker jag. "Får jag bara stoppa kuken i den här bruden fast jag vet att hon antagligen inte vill så är jag nöjd"...
    Såna som jag? Jag skrev ganska tydligt att jag tycker att det är jävligt vidrigt.

Jag tror att världen delvist ser ut som den gör för att så många springer omkring och gör korkade saker som de sen inte vill ta ansvar för och skyller ifrån sig på andra. Om folk kunde tänka till INNAN de gjorde korkade saker och om de gör korkade saker sen tog ansvar för det och jobbade med sina brister istället för att skylla det på andra så skulle världen nog se betydligt bättre ut.

Jag menar det är ju klar att det är enkelt att göra korkade saker om man aldrig behöver ta ansvar för det? Men lär man sig nåt av det då eller kommer man bara fortsätta göra korkade saker och skylla ifrån sig istället?

Personligen skulle jag aldrig stoppa kuken i någon ung tjej och jag har redan skrivit varför. Frågan du borde fråga dig är varför du särade på benen för gubbar när andra tjejer i din ålder lät bli? Vad var det som skilde mellan dig och dem?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (Roligt) skrev 2021-11-08 19:01:38 följande:
    Läste några av dina svar till andra och reviderar det jag skrev, du verkar vettigare än vad jag tolkade av dina svar till mig.

Vad gäller mig sj så är jag på det klara på varför jag gjorde dom valen och jag följer mallen av trasig tjej som lärde mig tidigt som litet barn att mitt enda värde var för män att ha sex med, oavsätt om jag sa nej eller inte. Det fuckar upp en människa, och gubbar står på kö för att få utnyttja tidigt "tystade barn" som fallit offer för pedofiler o våldtäktsmän.

Jag börjar lära mig nu men att se hur lite värde man hade när det enda man ville eg va att bli omhållen av en vuxen människa, få det otillfredsställda barnbehovet av en trygg vuxen/förälder tillgodosett genom det enda jag viste - genom att låna ut min kropp, det gör ont, men thats life. Det känns bara så jävla tråkigt att män inte förstår det här.
    Tack!

Jättebra att du har koll på anledningen till att det blev så, du verkar ha bättre självinsikt än många. Det du skriver belyser återigen hur viktigt en trygg och bra barndom är och hur det påverkar vilka val vi gör i livet.

Ja, det suger att göra misstag och misstag gör vi ju alla genom åren, det är ju så man lär sig på både gott och ont. Vissa lärdomar kommer tyvärr till ett högt pris Rynkar på näsan

Håller med om att det är väldigt vanligt att det just är "trasiga" unga tjejer som ligger med gubbar, det är en av anledningarna till att jag tycker är det vidrigt. Känns som att en vuxen man i den åldern  borde kunna tänka längre än kuken. Vissa av dem har förmodligen själva tonårsbarn som de förmodligen inte alls skulle vilja låg med gubbar i deras ålder, men tydligen går det alldeles utmärkt att knulla på andras döttrar i samma ålder. Dubbelmoral deluxe.

Personligen kan jag absolut förstå att man kan tycka unga tjejer är attraktiva, tror tom att det finns forskning som visar att det är en naturligt instinkt hos män eftersom rent biologiskt så är unga kvinnor ofta är fertilare och friskare än äldre vilket ökar chanserna till friska barn.... men jag tycker att en vuxen man borde kunna tänka längre än bara instinkter och impulser
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-08 18:47:07 följande:
    Såklart! Du fattar inte att Leonadro diCaprio är mer spännande än du? Mer attraktiv för kvinnor i alla åldrar?
    Nja, fast han har ju en poäng i att om det är ok att knulla kända gubbar men inte vanliga gubbar så är det kanske inte åldern i sig som är det avgörande utan hur känd man är?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-09 16:37:24 följande:
    Om det är okej att knulla en gubbe eller inte avgör ju tjejen som knullar gubben. Och självklart vill många tjejer hellre knulla en het skådespelare än arbetslöse Torsten.
    Japp, hon avgör såklart vem hon ligger med men det som ifrågasätts är inte om hon får eller inte får välja utan om hycklerin i att snacka om hur äckliga gubbar när hon bevisligen ligger med gubbar ändå, för då handlar det egentligen inte om åldern utan om andra kriterier, som hur snygg, känd, rik, etc han är.

Det är då även hyckleri att gnälla om gubbar som raggar på henne för bevisligen gillar hon ju att knulla gubbar bara de passar hennes kriterier men gubbarna som raggar på henne vet ju inte vad som rör sig i hennes skalle och vilka slags gubbar hon gillar.

Det är ju lika löjligt som att jag skulle sitta och gnälla om hur fel korruption är och hur jävla äckliga korrupta människor är samtidigt som jag själv tar mutor när det passar mig...
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-09 17:21:22 följande:
    Ok. Så du menar att det är dubbelmoral om tjejen väljer att inte ligga med en ful 40-årig gubbe och väljer att ligga med en het kändis på 40 år? Försöker förstå vad det är som är dubbelmoral.
    Om hon knullar en känd 40 åring samtidigt som hon gnäller över att den fet 40 åring raggar på henne så är det dubbelmoral att snacka om äckliga gubbar ja, för bevisligen knullar hon ju gubbar, oavsett om han är ful eller snygg så är ju båda gubbar, eller hur?
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (20) skrev 2021-11-11 18:03:22 följande:
    Nu vill jag inte ligga med en gubbe oavsett status/snygghet, men håller inte med om det är dubbelmoral om någon skulle villja ligga med en het medelålders kändis. Det är mer än ålder som spelar in (även om ålder är viktigt för många). Tror inte någon tycker att det är kul om en äcklig person försöker något. Lite koll på sin egen nivå får man ha.
    Fast den här tråden handlar om ålder inte om kändisskap.

Ja givetvis är det flera saker som avgör vem man tycker är attraktiv men att gnälla över just ÅLDER på icke kändisar som raggar på en samtidigt som man gärna knullar kändisar i samma ålder ÄR absolut dubbelmoral för det man gnäller över är ju just åldern och inte kändisskapet.
  • Anonym (håhåjaja)
    Anonym (..) skrev 2021-11-11 18:18:34 följande:
    Men alltså kolla va. Man har väl lite koll på sin egen nivå? Ta en titt i spegeln. Är du ovanligt snygg och välbevarad för din ålder? Inte? Då är sannolikheten rätt låg att en ung kommer att finna dig attraktiv. Nivå! Alla människor borde ha ungefärlig koll! Särskilt män överskattar sig själva sjukt mycket, raggar på unga/snygga fast de själva ser ut som vilken gubbe som helst. Man MÄRKER om man är ovanligt snygg/har chans på unga, genom att man blir raggad på rätt frekvent av andra attraktiva.
    Japp , men vem har sagt något om att vissa gubbar inte kan vara mer attraktiva eller kända än andra?

Det jag pratar om är att det är dubbelmoral att säga att det är äckligt att ligga med gubbar men om gubben är snygg eller känd så är det helt ok. För då har man ju bevisligen inget emot att ligga med gubbar i den åldern bara de är snygga eller kända.

Personligen tycker jag det är jävligt äckligt med gubbar som stöter på unga tjejer oavsett om de är fula eller snygga, kända eller okända. Men så lände det finns tjejer som ligger med gubbar så kommer det såklart finnas gubbar som raggar på unga tjejer för bevisligen funkar det ju ibland.
Svar på tråden Tycker tjejer mellan 18-25 att 40+ är äckliga gubbar?