Afasi skrev 2013-05-15 08:13:12 följande:
Gick in på bröstmjölk för livet. Nu vill jag också! Synd man inte är gravid. Men nästa gång SKA jag donera bröstmjölk. Trist att man inte fick information om det typ på bb eller något för jag hade massor av mjölk med sonen som bara hälldes ut.. Han var tyvärr för stor när jag kom på att man kunde donera
Lite information känner jag igen. Jag hade bestämt mig för att donera när sonen var nyfödd (andra barnet). Frågade på MVC - hon visste inget. Frågade på prenatal (var där för överburenkontroll) - visste inget. Frågade på förlossningen - Nja, visste inget, men hade ett hum om att det nog var neonatal. Frågade på återbesöket sen, nja, visste inte riktigt heller. Gick in till amningsmottagningen som låg vägg i vägg. Visste inte riktigt heller men kunde få fram ett telefonnummer till neonatal iallafall.
BVC kunde trolla fram en broschyr sen - en alldeles ny skapelse med fräscha telefonnummer.
Gnällde lite på tanten på neonatal sen som tog prover på mig - tyckte att de måste bli bättre på att informera. Hon suckade och sa att de informerar och informerar och alla avdelningar säger att de vet. Sen kan de ändå inte svara på en direkt fråga.
Nåja - bröstmjölk för livet är en bra hemsida, den hittade jag i BVCs broschyr. Och hon på neo sa att jag väääldigt gärna fick skriva i lite sociala medier och så att jag donerar och hjälpa till att sprida lite. Så det är väl det jag gör nu
20 000 som någon skriver ovan låter väldigt mycket. Här i Malmö får man 200 kr per liter mjölk (användbar mjölk). Och minimum är 2 liter. Det var inget större problem att komma upp i, man har ju ett par månader på sig.