• annonym9876

nära vän tar ex ..

jo det är Skrikandesså att jag kom tillbaka till skolan idag efter 2 dagars ledighet och får höra att en utav mina fem närmaste tjejkompisar är på G med mitt ex som jag hade ett mycket seriöst förhållande med. vad fan ska jag göra ? åååå är så sur och besviken på henne fattar inte hur hon kan hålla på sådär .. jag ger mig fan på att dom kommer bli tillsammans också. tycker att det är så jävla lågt ... !!! när jag var tillsammans med han så var vi mycket hemma hos han och såg på film ett helt gäng och så kommer det väl att bli nu också.. NEJ jag vill inte ...
    vad ska göra om de blir tillsammans då typ grattis nej jag vill inte säga något utan bara ge henne en stor jävla käftsmäll!!! man gör väl ändå inte så här mot sin vän eller?? vad ska jag göra när de står på var ända rast och gullar och pussas ?? såklart jag kommer att se det snälla hjälp mig ? vad tycker ni att jag ska göra och vad tycker ni om min kompis är detta ok ?? ursäkta för mitt språk men är så sur... man gör väl ändå inte så här mot sin vän eller??

• Svar på tråden nära vän tar ex ..
  • Sunshine808

Det finns inget du kan ändra med deras relation, däremot kan du ändra relationen med kompisen, om det är vad du vill.

• Mamori

Har du fortfarande känslor för honom? Varför tog det slut?

• annonym9876
    Mamori skrev 2013-05-13 20:33:15 följande:
    Har du fortfarande känslor för honom? Varför tog det slut?

vi gjorde slut för att han skulle byta skola och vi typ aldrig skulle hinna träffa varandra så det var ju inte känslorna ... vi pratade om det häromdagen och då var hon med och då sa jag att jag tyckte lite mer än en kompis så hon vet ju det tycker ändå det är så lågt att göra så kan ju inte göra något fattar jag ju men är besviken på henne trodde att allt var bra nu ... det var för ett tag sedan hon verkligen ville vara som jag en riktig Wanna be mig hon köpte lika dana kläder smycken skor saker osv höll på att bli galen då alltså
  • Mariiika

Nästan som en oskriven regel att INTE ta andras ex, absolut inte.
    Är det en nära vän till dig?
    skulle bli fly förbannad! 

• roffe

Jag har aldrig förstått det där med att när man gjort slut med någon så ska man ha någon sorts rätt att bestämma vem hen får vara med i framtiden.

Gör man slut betyder det att man gör slut. Man kan inte äga någon annan.

Det är tråkigt om det skulle bli slitningar emellan vänner, men jag skulle aldrig kunna missunna min vän ett förhållande med någon bara för att jag har varit med den killen innan.

Det är ju deras eget val. Deras relation har inget med mig att göra. Jag är inte världens mittpunkt, dom är inte ihop för att förstöra mitt liv precis.

Om exet har betett sig riktigt illa t ex alltid misshandlar sina partners osv, då hade jag varnat min vän om detta, men det är ju hennes val vem hon vill vara med.

Tänk om dom kommer jättebra överens och kommer vara ihop i 20 år och bilda familj och hela köret, så kommer jag där och försöker förhindra detta för jag är svartsjuk och jag träffade minsann honom först!

Nej. Det funkar inte för mig, är det 2 personer jag bryr mig om kan dom väl få vara tillsammans, varför inte? Världen är liten, chansen att man gillar samma personer är ganska stor. Speciellt när man fortfarande pluggar och ens sociala liv till största delen består av just folk man träffar i plugget och deras vänner.

Sen är det så klart jobbigt när sitt ex går vidare om man själv har jättemycket känslor kvar, men det innebär ju bara att man får göra det bästa av situationen och lida ut det tills det börjar kännas bättre. Sen behöver man inte fråga så mycket om sina vänners killar och t ex sexliv om man själv är kär i samma kille. Man behöver inte lida mer i onödan liksom, det är bara att säga till att man inte vill veta vad dom gör eller hur dom har det eftersom det är känsligt just med den här killen. Är hon en bra vän så respekterar och förstår hon ju detta. 

Jag har svårt för folk som ska kontrollera andra människor och försöka bestämma över dom. Folk går vidare. Det gör dom inte för att vara taskiga, utan för att det är livets gång helt enkelt. Lev passionerat och älska mycket och många, det tror jag man blir lyckligare av än att misunna andra kärlek och tycka synd om sig själv när man gjort sina egna val.

Eller ja man kan ju få tycka synd om sig ett tag i alla fall, tills det värsta går över :) 

Svar på tråden nära vän tar ex ..