Inlägg från: vackerkvinna |Visa alla inlägg
  • vackerkvinna

Varför tror ni inte månlandningen har hänt?

Anonym (TS) skrev 2013-05-13 15:34:56 följande:

Jag är så nyfiken på folk som säger att "vi" aldrig varit på månen. Jag har sett en del dokumentärer och läst om den och vet att många är skeptiska. Varför? Skulle det vara så konstigt att det är sanning?

Bästa beviset för att månlandningen var en stor gigantisk lögn är 2 st.

1. Första intervjun med Neil Armstrong efter att han har varit på månen. Innan dess var det ingen problem men just denna kan vem som helst fatta att han ljuger.

2. är självklart ljudet. Sättet hur huvudkontoret talar med austrouneterna är bevis på att de gjorde på jorden.
    (När du ser en reporter i Hong Kong eller Iraq tala med huvudkontoret i USA säg ABC eller CNN så hör du att ljudet tar en stund.)
    Detta kan alla uppleva om man ringer långt bort, och detta är år 2015
    men 1969 så kan du höra tydligt hur dem har konversation som om de är bakom huset. Även med den bästa teknologi så går det inte.

Jag är så tacksam att jag är muslim... utan min religion så hade jag säkert varit dum korkad människa..och trott på det här och vad "vetenskapsmän" säger
  • vackerkvinna
    ölburk2 skrev 2015-02-11 10:57:45 följande:
    Det räcker med att kommentera Nr2.

Vad gäller ljudet så färdades ljudet lika fort 1967 som idag, eftersom det är ljusets hastighet vi talar om, å det har inte förändrats.
    Tar vi elektroniken så var det en direkt kommunikation, som inte påverkades av en massa elektronik å uplinks/downlinks.
    Skulle det sändas ljud mellan Månen å Jorden idag med direktlänk, så skulle det inte ske mycket snabbare, eller på ett annorlunda sätt, inte mer än vad själva elektroniken förmår, å den är i princip försumbar när sändningen sker direkt utan "mellanhänder".

Att vi har fördröjningar idag, är inget konstigt, många ggr sänds inte ens ljud å bild på samma sätt, eller via samma länk/trådar/elektronik/satelliter/m.m.
    Å hur konstigt det än kan verka, så är det svårare att sända ljud än bild när man blandar in en massa elektronik, med direktlänk är det däremot relativt lätt.

Jag skulle kunna skriva massor om ljud/bildöverföring, då jag har en relativt gedigen utbildning i ämnet å lång erfarenhet av det, men det skulle antagligen bli helt obegripligt för de flesta, så jag avstår.

helt ofattbart att det finns människor som yttrar sig utan någon logik.

Gå å titta på de andra månlandningarna och du ser att nasa crew har konversation med de på månen som om de är på jorden. ALLTSÅ JAG FATTAR ATT DET ÄR 2-3 sekunder och det är JUST det jag pratar om.

Låt oss säga 1 sek...men om du lyssnar på dem andra månlandningar så finns inte 1 sek dröjning. Han på jorden säger akta kabeln, akta den...och nollan på "månen" säger direkt, alltså de har konversation på samma sätt som två personer från samma land har när det ska finnas MINST 1 sek.... om man nu är naiv och tror att ljud färdas så snabbt..

jag avskyr korkade människor som inte ser helheten och ska påpeka saker utan att tänka efter.

• vackerkvinna
    Threezool skrev 2015-02-11 11:40:03 följande:
    Har du någon länk till det klipp där du då påstår att det ej finns någon fördröjning så att vi kan titta på det?

Sedan är det inte LJUDVÅGOR de använder sig av när de kommunicerar utan RADIOVÅGOR som är i samma spektrum som ljus och därav färdas i ljusets hastighet.

Vad är det du inte förstår?

Du kan inte påstå det är ett äpple när du håller i en apelsin. DVS i de klipp som sändes ut till mänskligheten så är det som du berättar att det finns en fördröjning.
    Men på andra apollo landningarna sker direkt konversation. Du kan inte ha radiovågor och ljudvågor... ett får väljas och det nämns inget om för att förhindra personer som mig bli ännu mer skeptisk...

• vackerkvinna
    Fobiker skrev 2015-02-11 12:05:24 följande:
    Ge oss ett klipp så vi har något konkret att gå efter. Annars finns det ingen anledning att ta ditt skitsnack på allvar.

De ljud och filmklipp som visades för allmänheten var ofta redigerade för att för att ta bort just den där ljudfördröjningen. Den ledde nämligen ofta till att folk pratade i munnen på varandra och allt blev obegripligt.

Jag tycker du skall se dig i spegeln medan du läser sista meningen i ditt inlägg högt för dig själv. 

Varför ska jag sitta här och skicka dig klipp? Det är väl din uppgift.

Det finns så många saker som inte stämmer med apollo, men jag tycker fortfarande att man ska gå till Neil Armstrong klippet, se själv hur denna individ beter sig. Någon korkad sa att han va så å så.. Alltså dessa personer övar inte bara på månlandningar men även hur man talar inför press. Man ser tydligt att han ljuger, att han inte kan säga sanningen på grund av hot eller vad det nu kan vara.

Om det var tvärtom det jag sa så skulle jag hålla med dig om att de klippte bort men nu ÄR DET TVÄRTOM.... det som skulle klippas bort gjordes det inte, om man nu går i ditt tankesätt. DVS.. det som visades för människor borde varit klippt och det som vi ser gällande andra månlandningar borde vara klippt.

Äää fattar inte varför jag slösar min tid på det här... jag vill bara säga till dem som är  kloka nog att månlandnings bästa klipp är intervjun med Neil, säger mkt!

En person här skickar in klipp från en konspirationskille som hävdar att människan har varit på månen.

Visste du att några år sedan sa NASA att de har tappat bort Original klippet på den första månlandningen? Detta för år efter år har vanliga folk bett om att se den igen.
    BORDE DET INTE SÄGA NÅTT??

• vackerkvinna
    Threezool skrev 2015-02-11 12:28:18 följande:
    Det är den som påstår att något är på ett visst sätt som har bevisbördan och därav måste du då kunnq hänvisa till de klipp som dy syftar på.

Hur ser man tydligt att han ljuger? Vad jag kan se så serser han mest nervös ut och gillar med orden då han är obekväm med situationen, något som stämmer väl med hur han är som person då han var tillbakadragen av sig.

Kollade du på klippet han skicka och faktiskt lyssnade på varför det inte var möjligt att fejka månlandningen?
    Jag har sett den och den var värdelös. Låt mig fråga dig en sista fråga sedan ska jag lämna detta då det börjar komma in för många bananflugor i diskussionen.

När NASA säger att de har tappat bort Original klippet (eftersom den har med all säkerhet längre version och mer info), tänker du aldrig vänta lite hur i helvete kan man tappa bort VÄRLDENS HÄNDELSE... är det ens möjligt? Och detta är trots att folk har i årtal bett NASA om det klippet.

Helt ärligt så orkar jag inte mer. Så jag tänker inte svara på frågor och känner att en dag kommer allt det här ut och då kommer ni se hur hjärntvättade ni har hela tiden varit. Ni kommer även se en domino effekt på en massa annat.
  • vackerkvinna
    Anonym (P Nice) skrev 2015-02-12 10:36:22 följande:

Vilken pseudodiskussion. Jules Verne visade redan på 1800-talet att månfärder är fullt möjliga - och beskrev dessutom tekniken!

HAHHAHAHAHAH Jules Verne...
    Han som sa att människan kan gå till jordens mitt... ??!?!?
    sv.wikipedia.org/wiki/Till_jordens_medelpunkt

Det är inte svårt att gissa även om det är 500 år sedan att människan vill till månen. speciellt när det var upptäckternas tid. Det kan även vara talesätt, så som man säger "jag vill köpa månen till dig".

Om det är fullt möjligt så är det nog bevisat att det INTE går, det finns inte en chans på miljon att vanliga människor kan besöka månen då svaret är:

SOLENS RADIATION... solen förstör en människokropp när du tar dig ut ur atomsfären. Om man tittar på vissa bilder så är rymdfarkosten blottad mot solen i flera timmar när den är på "månen" ... Samtidigt som vi vet att vad som händer innuti i en bil här i sverige i svensk sommar.... som jag sa till en annan, endast tid kommer att bevisa och ni kommer att se hur hjärntvättade ni har varit. Månhoaxen kommer att bidra till Domino effekt på en massa lögner som USA har rabblat upp:
    så som gaskammare, 11 september, 7/7 bombningar, SAMSON OPTION, Iraks 45 min ABC vapen, etc etc etc... det är så mkt ...du kan skratta men jag tror jag kommer ta sista skrattet
  • vackerkvinna
    Zadre skrev 2015-02-12 14:12:52 följande:
    Därför man brukar ha rymddräkt på sej om man ska ta sej en prommis på månen, för att skydda sej mot det.
    Vad gäller att farkosten står "blottat mot solen" och du menar att det skulle ge samma effekt som en bil en varm dag i sverige. Du menar att det skulle bli varmt?
    Eller menar du att farkosten skulle fyllas av solens radioaktivitet eller vad du nu pratar om? Menar du att rymdstationen också är en bluff då eftersom det borde gå på samma princip? Stationen har varit "blottat mot solen" i ett antal år vid det här laget men den finns väl inte heller...

Myterna om att månlandningen skulle vara en myt är krossade många gånger om vid det här laget. Ge dej.
    Det är just rymddräkten jag pratar om. Den kan inte skydda en mot solen. De som låg bakom NASA dräkter kom till slutsatsen att det inte går, men nasa gjorde de ändå.
    Dräkten skyddar inte mot Solens Radiation, inte heller farkosten. När du kommer ut ur jordens atmosfär så är den skadlig mot testiklar, huden, inre organ även om det är betongdräkt med betongfarkost.

Rymdstationer är ändå innanför bältet, men jag tror mkt av detta är bluff. Ryssarna, Kineserna och amerikanerna är med på det. Beviset är från Kina, då hela världen erkände att Kineser var ute i rymden men när du tittar på klippet så ser du luftbubblor när han är i rymden... Den har än idag inte ifrågesatts av de andra länder.

Ju mer man pratar om det desto mer lögner finns det.. men en sak är klar som vi kallar det för Goebbles-lögn... det vill säga SÄG EN STOR LÖGN, upprepa den och till slut kommer folk tro på den.

• vackerkvinna
    Threezool skrev 2015-02-11 12:28:18 följande:
    Det är den som påstår att något är på ett visst sätt som har bevisbördan och därav måste du då kunnq hänvisa till de klipp som dy syftar på.

Hur ser man tydligt att han ljuger? Vad jag kan se så serser han mest nervös ut och gillar med orden då han är obekväm med situationen, något som stämmer väl med hur han är som person då han var tillbakadragen av sig.

Kollade du på klippet han skicka och faktiskt lyssnade på varför det inte var möjligt att fejka månlandningen?

• vackerkvinna
    Nerfherder skrev 2015-02-12 17:09:31 följande:
    Har du en endaste länk som stöder dina virriga påhitt?
    Som sagt det är INTE min uppgift.. det är din uppgift... det handlar inte om en eller två länkar. detta måste spenderas gott om tid på för att förstå varför och hur...

Jag skickade nyss in en klipp endast för att håna de som postade han som tvivlade på månlandningen men gick på slutsatsen om att det inte gick att fejka...så tro inte att det är mitt bevis eller liknande.. jag har inte ens orkat titta på hela då jag håller mig till forskarna och inte vem som helst
  • vackerkvinna
    Anonym (suck) skrev 2015-02-12 17:35:25 följande:
    Du menar historieförnekarna.
    Gå tillbaka till sängen.... det finns inget att oroa sig för... allting är bra och din regering och västvärlden tar väl hand om dig... gå tillbaka och sov
  • vackerkvinna
    Nerfherder skrev 2015-02-12 17:46:54 följande:
    oj oj oj, du är verkligen omvända världen, vaken.se är säkert glada att ha dig som representant. Du är säkert anti vaccer också, eller hur?

Jag jobbade på ett stort företag i flera år men under 2008-2010

så gick jag varnade mina arbetskamrater och arbetsgivarna om två saker. (Må Gud förgöra mig om jag ljuger) må jag få den största straffet om jag bedrar någon!

Jag sa att guldpriset kommer dubbleras så köp guld, jag tror jag tjatade om detta i över 6 mån. Jag och min familj köpte ca 300 gram guld samt en massa guldmynt. Något år senare hade den tredubblats. Dvs 18600 kr kostade 100 g guldtacka och nådde topp priset 43 500 kr..

Jag bad en som hade villa att sälja den då guld är det enda som inte är beskattad. (judarnas verk genom fri mureri)
    Han ångrade sig när priset hade gått upp.

Den andra jag varnade om var Svininfluensan innan den ens pratades om i Sverige.
    Jag varnade alla på mötet innan jobbet att de kommer snart säga att det finns en sjukdom men i själva verket så kommer de ljuga till er. Vad det än händer ta inte sprutan. Jag svär vid Gud och jag har ingen anledning att ljuga.
    Sprutan kommer vara mer skadlig än nyttig. Min systerson var den enda som inte tog sprutan i hela skolan, jag skrev på alla de varningsblanketer som lades ut på företaget om de som vill ta sprutan skrev ja BULLSHIT
    Saken var även att jag sa när de kommer göra detta, jag sa på vintern kommer de att göra det. All form av influensa kan räddas om människor får i sig D-Vitamin dvs Solen..
    Men ingen läkare sa detta, och än idag har man försiktigt erkänt deras fel. Samt har visat att Svininfluensa-vaccienet är mkt farligare och många barn blev drabbade för ett antal problem.. Jag kommer även ihåg att jag skrev till en av mina chefer att inte skicka skräp till mig då detta är en israelisk-amerikansk påhitt när de erbjöd vaccin.

Varför ska alltid korkade människor ta konspirations sajter, eller konspirations folk när någon talar sanningen till dem? Jag har inget med Vaken att göra trots att deras främsta medarbetare har snott filmer av mig. (jag tror att han jobbar för dem, ej säker)
    Jag är emot konspirationsteorier då de är infekterade med CIA, FBI så att folk som dig inte ska gå till närheten om du talar emot media.

Istället för att vara glad och kanske forska lite själv så har du endast gjort narr och spelar arrogant. Om du inte tror på det så fine!

Börja med en sak och jag lovar dig att jag skänker dig 20 000 kr. Bevisa för mig att det fanns flygplan under 11 september!! Ett flypplan, dvs nosen går in och ut på world trade center i 3 s k LIVE videoklipp.. Detta är omöjligt. De fejkade det med fejk plan. Och just 11 september är mamman till alla lögner. Du kan kolla om du vill
    September Clues men om du inte tror på det så fine!! du kan gå back to your life, inget att oroa sig för

Svar på tråden Varför tror ni inte månlandningen har hänt?