vackerkvinna skrev 2015-02-11 11:11:07 följande:
helt ofattbart att det finns människor som yttrar sig utan någon logik.
Gå å titta på de andra månlandningarna och du ser att nasa crew har konversation med de på månen som om de är på jorden. ALLTSÅ JAG FATTAR ATT DET ÄR 2-3 sekunder och det är JUST det jag pratar om.
Låt oss säga 1 sek...men om du lyssnar på dem andra månlandningar så finns inte 1 sek dröjning. Han på jorden säger akta kabeln, akta den...och nollan på "månen" säger direkt, alltså de har konversation på samma sätt som två personer från samma land har när det ska finnas MINST 1 sek.... om man nu är naiv och tror att ljud färdas så snabbt..
jag avskyr korkade människor som inte ser helheten och ska påpeka saker utan att tänka efter.
Ge oss ett klipp så vi har något konkret att gå efter. Annars finns det ingen anledning att ta ditt skitsnack på allvar.
De ljud och filmklipp som visades för allmänheten var ofta redigerade för att för att ta bort just den där ljudfördröjningen. Den ledde nämligen ofta till att folk pratade i munnen på varandra och allt blev obegripligt.
Jag tycker du skall se dig i spegeln medan du läser sista meningen i ditt inlägg högt för dig själv.