• Threezool

Varför tror ni inte månlandningen har hänt?

vackerkvinna skrev 2015-02-11 10:11:14 följande:
    Bästa beviset för att månlandningen var en stor gigantisk lögn är 2 st.

1. Första intervjun med Neil Armstrong efter att han har varit på månen. Innan dess var det ingen problem men just denna kan vem som helst fatta att han ljuger.

2. är självklart ljudet. Sättet hur huvudkontoret talar med austrouneterna är bevis på att de gjorde på jorden.
    (När du ser en reporter i Hong Kong eller Iraq tala med huvudkontoret i USA säg ABC eller CNN så hör du att ljudet tar en stund.)
    Detta kan alla uppleva om man ringer långt bort, och detta är år 2015
    men 1969 så kan du höra tydligt hur dem har konversation som om de är bakom huset. Även med den bästa teknologi så går det inte.

Jag är så tacksam att jag är muslim... utan min religion så hade jag säkert varit dum korkad människa..och trott på det här och vad "vetenskapsmän" säger
    Vart ljuger han menar du? Om du har sett dokumentärer om månlandningen och hur kollegor har beskrivit Neil så vet man att han är introvert av sig och sitter hellre tyst och jobbar. Så jag kan mycket väl förstå att det blev lite uppehåll här och var när han pratade då alla inte är bekväma med detta.

Sedan tar det 2.556 sekunder för en laser att nå den reflekterade spegeln man lade ut på månen och sedan komma tillbaka till jorden igen. Det är då denna fördröjningen man hade i kommunikationen och mäter du det med din egen klocka så ser du att det passerar rätt fort och medför inga större fördröjningar.

En notis också är att radiovågor är en del av den elektromagnetiska skalan och därav färdas även de i ljusets hastighet.
  • Threezool
    ölburk2 skrev 2015-02-11 10:33:33 följande:
    Kineserna har i december 2013 landat obemannat där, å kommer längre fram att fortsätta med bemannade månlandningar påstår dom..
    Har en känsla av att kineserna snart blir ledande även vad gäller utforskningen av rymden å planeterna i vår närhet..

De ligger bra till men de är långt ifrån ledande, NASA håller på att utveckla Orion som ska kunna ta astronauter utanför ELO (Earth low orbit).

Med den så är det tänkt att man efter att ha fångat in en asteroid och satt den i en omloppsbana runt månen så ska de åka dit och utföra olika experiment och ta hem prover av asteroiden. Detta är planerat till runt 2025 om jag inte mins fel.

Sedan längre fram så ska man skicka astronauter till Mars med Orion och eventuellt även landa där om teknologin tillåter. Detta är planerat till runt 2035.

Du kan se testet av Orion de gjorde förra året som var obemannad men är då den kapsel de kommer att använda sig av. Det var riktigt spektakulärt. =)

<iframe width="560" height="315" src="www.youtube.com/embed/t_5Gna6CCrs?start=2956" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

• Threezool

Verkar som att den inte riktigt ville inkludera videon korrekt men jag skickar med länken till Youtube här:

Det är 1min innan uppskjutningen. =)

• Threezool

Gick tydligen inte det heller att sätta den en viss tid in, uppskjutningen är i alla fall vid 49min in. =)

• Threezool
    vackerkvinna skrev 2015-02-11 11:11:07 följande:

helt ofattbart att det finns människor som yttrar sig utan någon logik.

Gå å titta på de andra månlandningarna och du ser att nasa crew har konversation med de på månen som om de är på jorden. ALLTSÅ JAG FATTAR ATT DET ÄR 2-3 sekunder och det är JUST det jag pratar om.

Låt oss säga 1 sek...men om du lyssnar på dem andra månlandningar så finns inte 1 sek dröjning. Han på jorden säger akta kabeln, akta den...och nollan på "månen" säger direkt, alltså de har konversation på samma sätt som två personer från samma land har när det ska finnas MINST 1 sek.... om man nu är naiv och tror att ljud färdas så snabbt..

jag avskyr korkade människor som inte ser helheten och ska påpeka saker utan att tänka efter.

Har du någon länk till det klipp där du då påstår att det ej finns någon fördröjning så att vi kan titta på det?

Sedan är det inte LJUDVÅGOR de använder sig av när de kommunicerar utan RADIOVÅGOR som är i samma spektrum som ljus och därav färdas i ljusets hastighet.
  • Threezool
    vackerkvinna skrev 2015-02-11 12:18:26 följande:

Varför ska jag sitta här och skicka dig klipp? Det är väl din uppgift.

Det finns så många saker som inte stämmer med apollo, men jag tycker fortfarande att man ska gå till Neil Armstrong klippet, se själv hur denna individ beter sig. Någon korkad sa att han va så å så.. Alltså dessa personer övar inte bara på månlandningar men även hur man talar inför press. Man ser tydligt att han ljuger, att han inte kan säga sanningen på grund av hot eller vad det nu kan vara.

Om det var tvärtom det jag sa så skulle jag hålla med dig om att de klippte bort men nu ÄR DET TVÄRTOM.... det som skulle klippas bort gjordes det inte, om man nu går i ditt tankesätt. DVS.. det som visades för människor borde varit klippt och det som vi ser gällande andra månlandningar borde vara klippt.

Äää fattar inte varför jag slösar min tid på det här... jag vill bara säga till dem som är  kloka nog att månlandnings bästa klipp är intervjun med Neil, säger mkt!

En person här skickar in klipp från en konspirationskille som hävdar att människan har varit på månen.

Visste du att några år sedan sa NASA att de har tappat bort Original klippet på den första månlandningen? Detta för år efter år har vanliga folk bett om att se den igen.

BORDE DET INTE SÄGA NÅTT??

Det är den som påstår att något är på ett visst sätt som har bevisbördan och därav måste du då kunnq hänvisa till de klipp som dy syftar på.

Hur ser man tydligt att han ljuger? Vad jag kan se så serser han mest nervös ut och gillar med orden då han är obekväm med situationen, något som stämmer väl med hur han är som person då han var tillbakadragen av sig.

Kollade du på klippet han skicka och faktiskt lyssnade på varför det inte var möjligt att fejka månlandningen?
  • Threezool
    vackerkvinna skrev 2015-02-11 12:37:41 följande:
    Jag har sett den och den var värdelös. Låt mig fråga dig en sista fråga sedan ska jag lämna detta då det börjar komma in för många bananflugor i diskussionen.

När NASA säger att de har tappat bort Original klippet (eftersom den har med all säkerhet längre version och mer info), tänker du aldrig vänta lite hur i helvete kan man tappa bort VÄRLDENS HÄNDELSE... är det ens möjligt? Och detta är trots att folk har i årtal bett NASA om det klippet.

Helt ärligt så orkar jag inte mer. Så jag tänker inte svara på frågor och känner att en dag kommer allt det här ut och då kommer ni se hur hjärntvättade ni har hela tiden varit. Ni kommer även se en domino effekt på en massa annat.
    Det är inte så konstigt att något sådant kommer bort, det är bara att se hur skrifter och sådant kommer bort med åren och detsamma när man gick från analog utrustning till digital så kan det då ha försvunnit när allt förnyades.

Det är tråkigt att det hände men att det saknas är inte ett bevis för att det aldrig hände utan snarare att de var slarviga med materialet de spelade in.
Svar på tråden Varför tror ni inte månlandningen har hänt?