Känner mig rädd och nedstämd
Nu har det gått fyra år sedan jag och min man började försöka skaffa barn. Vi är båda 31 år (fyller 32 i sommar). För ca ett år sedan gjorde vi en utredning som inte visade någonting. Allt såg bra ut! Jag är ganska säker på att jag hade ett väldigt tidigt missfall hösten 2011, sen inget mer. Har börjat misstänka att jag ev kan ha immunologiska problem. Har IBS problem och får ALDRIG feber.
Våra närmsta vänner började skaffa barn samtidigt som vi och har nu två barn. Dessutom är nu mannens lillasyster gravid. Vi har börjat känna oss ganska ledsna över hela situationen och är rädda att vi aldrig kommer få vårt efterlängtade barn.
IVF är absolut ett alternativ. Vi var godkända att sätta igång i Malmö, men tyvärr kom en flytt emellan. Hoppas nu att vi åter kan sätta upp oss för IVF när vi flyttar tillbaka om några månader.
Under tiden kanske det finns någon som kan dela med sig av en solskenshistoria eller liknande berättelse. Tips?
Har faktiskt själv en solskenshistoria att berätta under tiden:
Mina föräldrar gifte sig när mamma var 23 år och pappa 28 år. De försökte direkt att skaffa barn utan att lyckas. Det tog 12 år innan de på naturlig väg fick barn. Efter det blev min mamma gravid ytterligare två gånger. Ett missfall och sen kom jag.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-13 11:05
Självklart vill jag inte bara höra solskenshistorier utan även dela mina tankar och känslor med andra i samma situation.