• spelarroll

Klä mig!

Hej alla familjelivmedlemmar!!!

Jag undrar om man skulle kunna gå in i en klädesaffär och be dem om råd att sätta ihop 3 outfits som man kan kombinera med varandra för en massa andra outfits för x antal KR som passar MIN figur/kropp.

kan man göra så eller tycker ni det är för mycket begärt?
    Vad är egentligen en klädesbutiks anställds uppgifter?  

• Svar på tråden Klä mig!
  • JennieAnderson

Klart att man kan gå in och be dom om det. Deras uppgift är ju att hjälpa till... inte bara springa runt och hänga upp kläder.
    Så om du inte själv känner att det är en dum begäran av personalen så tycker jag att du ska ta ut "rätten" på din sida... annars ring till affären och fråga 

• Dotse

Åhlens t.ex brukar ha personal shoppers som man kan boka en tid med kostnadsfritt mot att man spenderar en viss summa (har för mig att det är minst 5000 . Så kolla med din favoritbutik om du kan boka en tid med någon i personalen.

• spelarroll
    JennieAnderson skrev 2013-05-13 10:18:55 följande:
    Klart att man kan gå in och be dom om det. Deras uppgift är ju att hjälpa till... inte bara springa runt och hänga upp kläder.
    Så om du inte själv känner att det är en dum begäran av personalen så tycker jag att du ska ta ut "rätten" på din sida... annars ring till affären och fråga 
    eftersom jag är en rättså blyg person så vågar jag inte fråga i butiken ifall det skulle vara en dum fråga... skulle bli högröd i ansiktet om det tyckte det var en korkad fråga..
    Dotse skrev 2013-05-13 10:26:26 följande:
    Åhlens t.ex brukar ha personal shoppers som man kan boka en tid med kostnadsfritt mot att man spenderar en viss summa (har för mig att det är minst 5000 . Så kolla med din favoritbutik om du kan boka en tid med någon i personalen.
    tack för tips! ja mer än 5000kr planerar jag att spendera, sparar ihop under min viktnedgång för att köpa mig en ny garderob... har visserligen några kilon kvar tills jag är i mål så att säga, och tills dess kommer jag nog ha några tusenlappar till... och ordentliga BHar ska jag också investera i :D

Svar på tråden Klä mig!