Inlägg från: JohannaSL |Visa alla inlägg
  • JohannaSL

Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*

Alltså ush, just nu förstår jag verkligen inte hur jag ska orka med att jobba. Jag har jättesnälla arbetskamrater men jag känner liksom att så länge jag jobbar så vill jag också prestera fullt ut. Har dessutom en ny tjänst sedan 1:a maj (blev erbjuden den typ 3 dagar efter att jag plussade ;)) som ställer ganska höga krav på mig och just nu sitter jag helt handlingsförlamad och orkar inte ta tag i nånting! Tur att jag ska till läkaren på torsdag, måste prata igenom det här då. Känns ju dock helt kört att få sjukskrivning när man har kontorsjobb.. trötthet, sammandragningar och dålig sömn lär väl inte räcka för att försäkringskassan ska gå med på en sjukskrivning? Är det någon som har erfarenhet av detta?

• JohannaSL

LinaG: tack för uppmuntran. Nu har jsg varit på första magbubblet och det var toppen :) såjag mår iaf lite bättre psykiskt nu..

Tror att man ska ansöka om fp 30 dagar i förväg för att vara säker på att få pengarna i tid.

• JohannaSL

Jag ska gå på Myoga imorrn, har inte varit där förr men tänkte också gå direkt från jobbet så jag hoppas att man kan byta om där :)

• JohannaSL

Nu har jag varit hos läkaren och det gick bra. Min livmodertapp var inte påverkar av sammandragningarna, skönt! Däremot hade jag slidkatarr (vaginos) som ska botas med antibiotika. Eventuellt kan detta ha orsakat extra mycket sammandragningar. Jag förklarade för läkaren litegrann hur jag mår och att jag inte orkar med jobb och privatliv just nu så hon skrev en sjukskrivning på 25% fram till att jag räknar med att gå hem 1:a november. Nu är det bara att hoppas hoppas att fk godkänner men jag tänker vara positiv och räkna med att det blir så. Känns så himla skönt att få en liten liten paus på eftermiddagarna, gå hem och vila en stund innan det är dags att hämta sonen känns så himla bra och nödvändigt..

• JohannaSL

Jag tyckte också att yogan kändes jättebra, avslappnande och lagom jobbig :) hade världens sämsta dag men den blev mycket bättre efteråt!

Känns som att 25% sjukskrivning är det bästahänt på länge.. har gått hem och däckat direkt efter jobbet innan dagishämtning två dagar nu och det har varit så skönt och välbehövligt.

• JohannaSL

Välkommen Sprallis88!

Verkar vara lite olika det här med föräldeaträffar beroende på vilken mvc man tillhör. Vi går på familjecentralen väster och här anordnas ingenting tyvärr.. vi ska iaf gå på de föreläsningar som anordnas i aulan på ryhov :)

Kanske vi ska ta och se vilka som tänkte vara med på träffen den 18/9? Ska verkligen bli kul att träffa er! Vi sa väl klockan 18? Är fika eller mat bäst? Om vi ska äta kan vi ju boka bord :)

Fyll på i listan ni som tänkt följa med:

Träff onsdag 18:e september kl. 18

Plats? Centrala Jönköping

JohannaSL

• JohannaSL

Espressohouse blir jättebra, den på Östra storgatan då? Har faktiskt aldrig varit där men då får man ju prova nått nytt :)

Träff onsdag 18 september kl 18:00 på Espressohouse:

Johanna SL
    Sprallis88
    Spring
    Halta Lotta
    johannaa01
    LinaG

Då blir vi alltså minst 6 stycken som träffas, vad roligt det ska bli att se er allihopa!
  • JohannaSL

Den var ju jättefin Spring! hoppas att ni blir nöjda :)

Nej hörrni, nu börjar jag va lite trött på att va gravid! Längtar ihjäl mig efter bebisen och är peppad för förlossningen :) kan inte 10 veckor bara gå av farten? Hur mår och känner ni andra er?

• JohannaSL

Tråkigt att du inte kan komma med HaltaLotta, men vi får se till att boka in en ny träff snart :)
    Jag hoppas verkligen att jag ska kunna komma, jag och min sambo hade missat lite i kommunikationen och det visade sig att han är i Göteborg och jobbar på onsdag. Men det brukar lösa sig med barnvakt så jag räknar med att komma.

Jag uppdaterar listan lite, har jag missat någon?

Träff onsdag 18 september kl 18:00 på Espressohouse:

Johanna SL
    Sprallis88
    Spring
    johannaa01
    LinaG
    Evelina88
    Sofie75

• JohannaSL

Lina: vi får spana efter stora magar allihopa ;) tycker också att just sånt kan vara jobbigt.. men jag tror att vi kommer att få supertrevligt! Och nästa gång känner vi igen varandra :) och jag har fixat barnvakt! Ses imorgon!

• JohannaSL

Tack för igår! Så himla trevligt var det att ses :)
    Sofie föreslog att vi kan ses 4 veckor eller alternativt om 2, för mig skulle det passa bättre om två veckor (den 2:a oktober) för den 16:e jobbar jag sent och sedan är det föräldramöte på förskolan. Men det beror ju såklart på vad ni andra tycker, det kanske blir för kort tid inpå? Annars kanske jag löser det den 16:e..

Jag funderade lite på om det skulle vara smidigare att starta en facebookgrupp och hålla kontakten där? Då kan man ha den låst och facebook är man ju inne på lite oftare än här, eller iaf jag ;) Vad tycker ni andra? Har alla facebook? Isf. skulle jag kunna knåpa ihop en låst grupp.

Ha en fin dag!

• JohannaSL

Om vi vill ha en hemlig Facebookgrupp som ingen utom medlemmar kan se, vilket jag nästan antar att vi vill?, måste jag först vara vän med er för att kunna lägga till er i gruppen. Johanna Sandberg Larsson heter jag så om ni lägger till mig som vän på Facebook så lägger jag in er i gruppen :)

• JohannaSL

Nu är gruppen fixad så nu är det bara att lägga till mig som vän så lägger jag in er i gruppen :)

Angående att ses någon annan dag än onsdag så är det helt ok för mig. Har dock vattengympa på tisdagar och yoga på torsdagar några veckor till. Men vi kanske kunde säga måndag 14/10? Skulle det passa er andra?

Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*