Inlägg från: HaltaLotta |Visa alla inlägg
  • HaltaLotta

Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*

Beroende på hur jag jobbar så funkar det. Slutar 16 när jag jobbar dag och har en stund till stan.... Inget hindrar ju att jag kommer n kvart senare iof

• HaltaLotta

Just den 28:e kan inte jag är på föräldrarmöte i skolan. Hänger dock med nästa gång om det passar bra för er andra den 28.

• HaltaLotta

Första onsdagen i sept kan jag inte heller, är på samos då.

Hmm.

När jag tänker efter kan jag nog inte dörrens efter 10/9 - då har jag gått hem och har inga kontoret att ta hänsyn till.

• HaltaLotta
    JohannaSL skrev 2013-08-16 07:42:50 följande:

Ska vi skjuta på det till onsdag 18/9? Det är jämn vecka och om det liggee lite längre fram är det ju enklare att planera in det :) för mig är det okej, har fullt upp med att komma igång med magbubbel och yogan nu ändå ;)

Välkommen kakankaka! Kul med någon som snart ska få bebis :) mår du bra? Tungt nu när det närmar sig?

Låter jättebra! ?skriver upp i kalendern ??
  • HaltaLotta
    JohannaSL skrev 2013-08-17 10:18:21 följande:
    Tycker att vi spikar 18/9 då! Klockan 18? Förslag på plats? Pique-nique? Johans? Kaffe paus? Nått annat? För mig spelar det ingen roll :)
    Tycker också vi bestämmer!

Kan inte så mycket om olika fik inne i stan.... så för min del spelar det ingen roll heller. Gärna med bra parkering i närheten bara, jag kommer med bil. 
    The mind is everything
  • HaltaLotta
    LinaG skrev 2013-08-17 21:33:46 följande:

Hej!
    Äntligen har jag hittat några fler som är gravida i Jönk området :) Kan jag ansluta mig?
    Tycker det är synd att det inte finns några föräldragrupper där man kan träffa andra blivande föräldrar. Väntar vårt första barn, bf 10 november. Någon mer som har bf i november?

BF 3 nov här
  • HaltaLotta
    LinaG skrev 2013-08-18 15:19:59 följande:

Vad trevligt! Ja, för oss är det första barnet. Så allt är nytt :) Bor ni i Jönk?

Jag bor i Habo, eller lite utanför mot Hjo till.
  • HaltaLotta

Jag hänger med!!!!

Träff onsdag 18:e september kl. 18

JohannaSL

Sprallis88

Spring

Halta Lotta

• HaltaLotta
    JohannaSL skrev 2013-08-26 10:22:03 följande:

Espressohouse blir jättebra, den på Östra storgatan då? Har faktiskt aldrig varit där men då får man ju prova nått nytt :)

Träff onsdag 18 september kl 18:00 på Espressohouse:

Johanna SL
    Sprallis88
    Spring
    Halta Lotta
    johannaa01
    LinaG

Då blir vi alltså minst 6 stycken som träffas, vad roligt det ska bli att se er allihopa!
    Den ligger mitt emot bio huset va?
  • HaltaLotta
    johannaa01 skrev 2013-08-26 15:50:31 följande:

Ja precis den på östra Storgatan, på hörnan där mitt emot monkey tror jag det är :p

Aha där nere ja!
  • HaltaLotta
    JohannaSL skrev 2013-08-31 20:22:16 följande:

Den var ju jättefin Spring! hoppas att ni blir nöjda :)

Nej hörrni, nu börjar jag va lite trött på att va gravid! Längtar ihjäl mig efter bebisen och är peppad för förlossningen :) kan inte 10 veckor bara gå av farten? Hur mår och känner ni andra er?

Jag känner mig tung tjock och ful. Dock känner jag mig inte riktigt beredd än..... Känns knappt som jag fattat än att jag är gravid och att det faktiskt kommer ett BARN till i denna familj snart :-0 seriöst, känns lite läskigt.

Är så fullt upp med heltidsjobb, tre barn, semester som varit, fotbollsträningsr, ridskolor, balettlektioner och sånt så bebisen har blivit typ..... Bortglömd?! Låter ju hemskt men det känns typ så.

Jobbar två pass till bara, imorgon och måndag. Sen är det en vecka på samos som gäller och när vi är hemma igen är jag i v 33!!!!

Hoppas jag kommer in i bebistankarna medan jag har gravpenning nu
  • HaltaLotta

LinaG--- japp fixade en vis ERV tror jag dom hette, som gällde ända till fulla 32 v, vilket är dagen vi åker hem på tack o lov.

• HaltaLotta

Har varit på tillväxt UL idag och kollat njurbäckenet på pojken vilket hade gått tillbaks helt han beräknades väga 2160 g vilket motsvarar +4,6 %. Fick även denna gång se tydligt att det är en pojke

Siffror:

V 32+3

Sf 32

Vikt +15kg sen inskriv. +20 sen ogravid.

Hjärtslag 126

Blt 93/59

P-glykos 3,4

Min BM va nöjd med allt och enda rådet jag fick var att försöka vila lite på dagen när jag sa att jag vaknat ofta på natten vilket gör mig trött på dagen.

• HaltaLotta

Måste tyvärr hoppa av träffen på onsdag dottern har fotbollsmatch på kvällen och min man är tränare för deras lag och har inte fått tag i nån annan som kan passa de andra barnen under tiden.

Siktar på näsa gång!

• HaltaLotta
    JohannaSL skrev 2013-09-19 22:23:28 följande:

Om vi vill ha en hemlig Facebookgrupp som ingen utom medlemmar kan se, vilket jag nästan antar att vi vill?, måste jag först vara vän med er för att kunna lägga till er i gruppen. Johanna Sandberg Larsson heter jag så om ni lägger till mig som vän på Facebook så lägger jag in er i gruppen :)

Facebook grupp är mkt smidigare!!!!

Va kul att ni hade trevligt!!!! Är besviken att jag inte kunde denna gång.

Jag har lite halvsvårt med onsdagar :-/ går en kurs i Falköping och är rätt slut efter den och så spelar min ena flicka fotboll då ned..... Fotbollen är snart slut iof.

Om nån annan har lust kanske träffen kan va nån annan veckodag nån gång med ?
  • HaltaLotta
    Lillaskrållan skrev 2013-12-29 09:03:16 följande:

Hej! Min dotter föddes i oktober 2013 och börjar nu känna att de skulle vara kul å få träffa lite andra mammor!:) är ni ett gäng som fortfarande träffas? Finns det möjlighet att man kanske skulle kunna få vara med? Är 29 år, första barnet från Jönköping.

Absolut! Vi håller mest till på Facebook nu! Om du skickar ditt riktiga namn i ett mess till mig här eller i gästboken så kan jag bli vän med dig på fb o adda dig i gruppen!
Svar på tråden Gravida Jönköping BF höst/vinter -13/-14 *se hit*