Vet varken in eller ut..............
Vet inte om detta är rätt forum men jag provar här........ Sedan en tid tillbaka så har min 10åriga tjej börjat må dåligt i skolan, vi har haft många diskussioner angående andra flickor som gett sig på henne och vi har även pratat med berörda föräldrar och lärare om detta. Förra veckan kom det fram att vår tjej ofta springer iväg och gråter på rasterna för att klassrumssituationen har blivit avsevärt besvärligare. Det är som så att det är väldigt stökigt i klassen, speciellt när läraren är borta och de har vikarie, det stökas på praktiska ämnen så som slöjd och läraren höjer ofta rösten väldigt mycket och skriker på klassen.
Nu vill min tjej inte gå till skolan för att hon har svårt att koncentrera sig, ljudnivån är för hög, läraren får ofta skrika för att göra sig hörd och några av flickorna kommer ofta i konflikt med varandra. Min flicka vill byta klass, hon känner att ingen förstår henne............
Vi har tagit upp detta med läraren som inte alls håller med om klassrumssituationen, hon tycker att det är normalt att 29st 10åringar är livliga och detta med att hon skulle höja rösten och skrika blev hon arg över att vi tog upp för att så är det inte. Detta med att flickorna ofta är vedervärdiga mot varandra är också helt vanligt för åldern enligt läraren och inget vi ska vara irriterade över......................
Vi har blivit ombedda att ta del av lektionerna i klassen men av erfarenhet från flera föräldrar som varit med vid tillfällen i klassen är detta svårt för att klassen uppträtt exemplariskt vid dessa tillfällen.
Vi har även tagit kontakt med rektorn eftersom vår flicka mår väldigt dåligt och trivs inte alls i miljön och med klasskamraterna, hon gråter ofta och vill helst undvika att gå till skolan. Vi pratar med henne regelbundet och uppmuntrar henne till att försöka, men snart går det inte längre.
Vad skulle ni ha gjort????? Behöver lite stöd i hela denna röran............då jag inte längre vet vad jag ska göra då läraren säger en sak och min dotter är förtvivlad och gång på gång säger helt andra saker.........