Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
Anonym (Kvinna) skrev 2013-05-10 12:23:04 följande:
Senare idag så kommer den här tråden ha ett par hundra inlägg som säger att du ska polisanmäla och lämna din man. Vilket du inte kommer göra. För du älskar honom, tror på att han kan ändra sig och är inte alls redo att lämna honom för en sådan här sak. Så du kommer stanna. Det bästa du kan göra är att prata med honom. Inte när han är arg, utan när han är lugn och sansad. Förklara att det här är viktigt och på allvar för dig, att du inte vill se honom slå er dotter. Försök hitta lösningar tillsammans för att hans stubin ska hålla längre. Det måste ju finnas någonting annat i grunden som gör att han triggas till detta. Mår han dåligt? Överstressad?
Jag tror att lättare fall av misshandel är extremt vanligt och det är kanske inte en anledning att polisanmäla och lämna alla gånger. För 50 år sedan var det ju snarare normen att daska till sina barn ibland, och 50-talisterna vi har idag växte ju upp som fungerande människor, eller?
Samhället har utvecklats och också lagarna mot barnaga.
Det finns en anledning till att det är förbjudet med barnaga i Sverige.
TS.
Du skriver själv att du alltid har sagt att du inte skulle stanna kvar hos en man som misshandlar/slåss så varför lyssnar du inte på ditt eget råd?
Så länge han har lätt för att tappa fattningen så ska du inte stanna kvar i samma lägenhet/hus som honom.
Din dotter ska inte behöva uppleva hans korta stubin och hans slag.
Med det menar jag inte att du inte ska fortsätta stötta honom men din dotter ska inte lida.
Så flytta där ifrån med din dotter, se till att han får hjälp för det är något han behöver och känner du att du vill stå vid hans sida så gör det men som sagt var håll dottern utanför.