Anonym (hyckleri?) skrev 2013-05-16 12:26:32 följande:
Jag slår inte mina ungar. Men jag har vett att se skillnad på misshandel och aga, och det har också Polisen. Du kan ju bara kolla igenom lite uppgifter om vad som händer när en förälder blir anmäld för att ha slagit sitt barn på rumpan eller handen. Åker föräldern i fängelse? Nej, oftast inte. Det sker däremot när föräldern misshandlat barnet, dvs slagit honom/henne hårt, örfilat, orsakat svåra skador, etc.
Och dessutom svarade du inte ett skit på hur hycklande ni är. Kollar du på TV-program och filmer från andra delar av världen, eller lyssnar du på populär musik? Dreglar du över bilderna på de "Topp 100 hetaste kändismännen"? Det är isåfall dubbelmoral. Att påstå att en pappa som daskar sitt trotsiga barn i rumpan är en psykopat, misshandlare, sjuk i huvudet etc, när de kändisar ni avgudar gör samma sak. Varför snackas inte lika mycket skit om dem?
Du har fel. Efter att själv ha blivit utsatt för misshandel, så är jag insatt i vad som räknas dit, och tro mig, polisen tar inte lätt på barnaga/misshandel. Allt fysiskt övergrepp räknas som fysisk misshandel, det är INTE beroende på "hur hårt" man slår. Det finns även något som heter psykisk misshandel som inte alls består av fysiska men, det är dock lika allvarligt. Hur ser du på det i så fall? Att få sin kropp och sitt sinne kränkt genom att någon annan tar sig rätten att behandla en hur den vill är det värsta man kan göra som människa, och inte minst som förälder.
Och tänk då på att detta är barn som inte ska utsättas för någon typ av misshandel eller aga som du skriver om. Från Ts: "...
Slår henne hårt på rumpan (med blöja på) slog henne med hennes tröja på benet som hon vägrade ta på sig, sen såg jag ett märke på hennes axel vid bröstet som hon visade och sa titta vad pappa gjorde. Sen ville hon inte borsta tänderna och spotta ut massa vatten som rann på hennes tröja då smällde han till henne på armen så det lät högt och Putte till henne hårt så hon hängde fram över handfatet"
Vilken del tycker du låter "inte så farligt"? Att det enbart rörde sig om en dask i rumpan?
Dessutom, ditt snack om hyckleri är ju bara löjligt och inte ens värt att besvara. Hur kan du anta att man sitter och dreglar över "top 100 hetaste män"? Och bara för att det inte finns någon lag mot det i andra länder, så innebär inte det att folk beter sig hur som helst.
Där förnuftet tar slut, tar nävarna vid.