Inlägg från: Psychopath |Visa alla inlägg
  • Psychopath

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Anonym (va??) skrev 2013-05-11 14:19:30 följande:
    Du blev inte misshandlad, men slagen?? Fattar du inte själv att det är samma sak?

Nej, det gör du tydligen inte eftersom du inte tycker det är fel att slå barn. Är det så du rättfärdigar när du klappar till dina ungar, att du inte misshandlar, utan bara slår??

Vissa borde verkligen inte få ha barn!! 
    Hade ett slag på rumpan varit misshandel hade det inte funnits någon distinktion mellan misshandel och aga, men nu gör det det. Du hånar de som blivit misshandlade på riktigt genom att yttra dig sådär korkat.

Och sen kanske du kan ta och sluta resa utomlands, sluta kolla på TV-program och se upp till kändisar från USA där aga är helt lagligt och de förmodligen själva blivit agade/agar sina barn. Lite dubbelmoral va?
  • Psychopath
    MrsLondon skrev 2013-05-14 20:52:46 följande:
    Vart tog du vägen, TS???  Skäms du för mycket för att kommentera, kanske?  
    Ja, såna kommentarer hjälper verkligen.
  • Psychopath
    Anonym (va??) skrev 2013-05-11 17:15:24 följande:
    Man får leva hur man vill så länge man inte skadar någon annan, absolut inte barn!!

Läs på lite, det ÄR misshandel!!
     Det är olagligt, sen får ni gapa så mycket ni vill om "kultur" och att man ska få leva som man vill!!

Jag blir äcklad över alla som sitter och försvarar barnmisshandel och aga, fy faen!!Kräks

Jag försvarar inte misshandel (eller aga för den delen), MEN jag säger att aga och misshandel inte är samma sak. Det kan inte vara så svårt att fatta. Föräldrar som slagit sina barn på rumpan eller tagit dem hårt i armen i ilska brukar inte hamna i fängelse, varför det? För att det enbart rört sig om aga. De föräldrar som slår med knytnävar på sina barn, sparkar dem, bränner dem med cigaretter etc, DOM döms för misshandel. Ser du skillnaden?? Det är verkligen hån att påstå att en smäll på rumpan är MISSHANDEL. Då antar jag att merparten av användarna här anser sig ha blivit misshandlade av sina föräldrar eftersom det inte blev förbjudet förrän -79?
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(