Inlägg från: Anonym (inte ok!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte ok!)

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Våran dotter är oxå snart runt 3 och jag har haft samma problem här hemma. Blev jättearg och sa åt han att hålla sig borta från henne förhan förstör ju hennes liv. Visst gör det ont i hjärtat att se sånt och jag hatar han när han gör det, hotade med att lämna honom och förklarade att han inte kommer få träffa dom ofta då. Men det som fick upp hans ögon va det att hon tog avstånd från han, vägrade gå till han visade ingen kärlek, bara till mig och han blev ledsen och jag förklarade att det va hans eget fel. Att han måste ändra sitt beteende annars kommer han förlora sin dotter...och att man måste kunna hantera sin ilska och ha tålamod med barn. Efter det har han lugnat sig betydligt och verkar ha fattat allvaret med hur han betedde sig. Det är ju inte acceptabelt att göra något sådant i mina ögon mot någon så liten och som inte kan försvara sig själv. Tror detta och hans beteende har nåt att göra med hans barndom, han blev slagen av sin pappa men vet inte hur liten han va då. Har även själv varit med om detta som liten och sett det, men dock inte så brutalt som du beskriver TS, men jag är helt emot våld men det kanske är så att olika människor blir olika av att se och vara med om våld. Vissa kanske tar avstånd från det medan vissa använder det pågrund av att dom sett eller varit med om det och tror det är nåt normalt, blir liksom som en bubbla och svårt att se utanför den och att se sig själv. Och sanningen. Men du måste få ett slut på detta TS innan ditt barn får men av det... Hoppas verkligen det löser sig och att han fattar vad han gör och gjort och att han inser att det inte är normalt eller acceptabelt! Funkar det inte att prata med han själv får du blanda in någon annan så han får höra det av fler...

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(