• Smartie

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Är den här tråden ett skämt eller? Flickan har flera gånger blivit slagen av sin pappa och du bara ser på? Det är din förbannade skyldighet som förälder att göra allt du kan för att det inte ska hända en enda gång till! Lämna honom NU, ta med dig barnen och kräv att han söker hjälp! Du vet att det han gör är olagligt va?

• Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-05-10 21:15:43 följande:
    Herregud vad folk blandar sig i . Ge t.s andra råd än anmäla och lämna. Man kan undra hur många olyckliga folk det finns på detta forum som önskar andra ska vara lika olyckliga som de själva. Dessutom kanske kvinnor borde prata med sina män och kolla så de tycker samma om livet, barnuppfostran m.m innan de springer och skaffar barn och sen klagar. Lär er nåt nån gång

Öh, vilket hål föddes du ur? Ska man fråga sin blivande partner om han tycker att det är ok med barnmisshandel? Dock håller jag med om att man inte bör vara naiv och skaffa barn med vem som helst. Män med primitiva värderingar borde gå bort från början.
  • Smartie
    Anonym (BT) skrev 2013-05-11 06:28:56 följande:
    Men ni som läser här fattar verkligen inte. DET FINNS INGEN HJÄLP om inte pappan tillfogat så stora skador på barnet att sjukhusvistelse krävs, alltså hjärnskador, benbrott, stora sår osv. Att slå sitt barn lite då och då med en tröja, på armen, putta till det, dra i håret osv är HELT OK. INGENTING händer.  Rådet att anmäla, ta barnet och lämna mannen leder till följande saker:  -anmälan leder till utredning, som läggs ner då inga fotografiska bevis finns -pappan blir förnärmad och ofta mer aggressiv mot mamman, som anmält -pappan får rätt att ha barnet halva tiden, ENSAM Förstår ni inte? Det är inget bra råd, det finns ingen hjälp! MÅNGA kvinnor har det som TS idag, i en rävsax. Vad hon än gör, kan hon inte skydda barnet, OM INTE pappan gör synliga, rejäla skador på barnet. Så fungerar lagen i Sverige idag.  När detta hände mig och mitt barn fick jag kontakt med andra mammor som upplevde/upplevt samma sak, det är ett känt problem och inte alls konstigt att TS ställer frågan här. Lagen står nästan alltid på pappans sida.... 

Om pappan ljuger och förnekar det som hänt i utredningen, samtidigt som han inte tycker att han har gjort något fel, blir det betydligt svårare ja. Men man får inte ge upp. Barnet kommer INTE att tacka en när det blir äldre om man bara låter det fortgå. Informera alla i omgivningen, om möjligt samla bevis (smygfilma med mobilen?), prata med soc, ansök om ensam vårdnad med motiveringen att du gärna vill ha delad när pappan har fått hjälp etc. Riv upp himmel och jord helt enkelt. Har du själv rent mjöl i påsen och framstår som seriös, kommer både omgivningen och myndigheter lyssna på dig. Pappan kommer att ha större problem eftersom det är han som ljuger, det är ALLTID svårare i längden att vara lögnaren. Och erkänner han, är ju problemet löst. Här verkar det dock handla om en trött och stressad pappa som inte tar till GROVT våld, men där bägaren rinner över när flickan trotsar. Det händer många föräldrar någon gång, problemet är att han gör det om och om igen och verkar sakna självinsikt. Kan man få honom att förstå att det ligger honom i fatet att både fortsätta ljuga och slå, att han i framtiden kan komma att förlora sina barn (antingen om myndigheter ingriper eller barnen själva tar avstånd) att även han själv i längden tjänar på att sanningen kommer fram och han får hjälp - då finns det fortfarande hopp för den här pappan. Men visst, handlar det om en primitiv idiot som aldrig borde fått föra sina gener vidare över huvud taget, kanske det inte hjälper. Men då tror jag att situationen hade varit värre.
  • Smartie

Sen skriver ts i trådstarten att pappan själv säger att han inte vill bete sig som man gör. Men antagligen är det också så att han inte vill blanda in myndigheter, eller förlora barnen och ts. Ts har då allt att vinna på att ställa ultimatum! Samt att flytta / inte låta honom vara ensam med barnen tills han har sökt hjälp.

Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(