Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(
Har bara läst din trådstart.
Här finns det bara en sak att göra. Du måste få bort honom från din dotter.....till vilket pris som helst. Redan idag!!!!!!
Här hjälper inga ord....Jag lovar jag ska inte slå mer......Jag lovar att jag ska förändra mig.....bla bla bla
I den här situationen är alla sådana ord bara tomma ord.
Du ska veta att du är precis lika ansvarig för att din dotter blir misshandlad som han är. Detta pga av att du inte tar ditt ansvar för att skydda henne. Att gå emellan......att be honom sluta.....är inte att ta ansvar. Att ta ansvar för din dotter är att se till att han omedelbart tas bort från att ens ha chansen att misshandla henne. Dvs att han eller du lämnar ert hem.
Därefter går du till soc och polis och gör anmälan om vad som pågått. Detta är viktigt. För mannen behöver få allvarliga konsekvenser för att vakna upp och se vad han egentligen hållit på med. DU RÄCKER INTE SOM UPPVÄCKARE. DU KOMMER INTE KUNNA FÖRÄNDRA HONOM, HUR MYCKE DU ÄN PRATAR MED HONOM. Om du hade kunnat förändra honom med dina ord och dina förmaningar, så hade han slutat. Så beviset för att du INTE kan förändra honom, har du redan i er historia.
Det kan finnas en chans att han kan förändras, om han får ta konsekvenserna av sitt handlande. Så som ett polisingripande och soc-ingripande. Där kan han bli dömd till att ta föräldrarkurser......få en terapeut mm. Men ett sådant tillfrisknande tar tid. För att överhuvudtaget ta en chans och återskapa er familj, så skulle din man behöva minst två års av seriöst terapiarbete.
Och skulle du välja att stanna och låta detta fortgå med denna misshandel av din dotter, så är även du skyldig till barnmisshandel. Och så snart omgivningen börjar reagera.....vilket kommer vara mycket snart, så kommer du förlora din dotter. Du kan till och med riskera att bli medåtalad för barnmisshandel.