Anonym (sansad) skrev 2013-05-10 15:55:17 följande:
Ja här låter det som vanligt: Lämna honom, släng ut honom, polisanmäl honom!
Jag föreslår att du bokar in ett samtal för er båda hos familjeterapeut. Vill han inte gå med på det så ska du nog överväga att lämna honom. Men där uppkommer ett nytt dilemma. Det vill till mycket innan en pappa nekas umgänge med sitt barn, och jag betvivlar (av egna erfarenheter) att de smällar han gett din dotter skulle räcka.
Och hur ska du våga låta honom vara ensam med dottern och umgås med henne utan att kunna ha uppsikt?
Jag tycker i alla fall att han behöver få tala med någon som kan sånt här. Att du ts säger till tycks inte ha nån verkan. Och jag anar att du i grunden inte vill lämna honom. Så ge honom en chans, men bara EN. Okej, nu kommer jag att få mothugg och det kommer att skrivas att han redan fått sina chanser. Jag kan ta det, men jag vill i alla fall vara realistisk och föreslå nåt konstruktivt.
Jag tror nämligen inte att flickan skulle bli särskilt lycklig av att familjen splittras, för han slår henne väl inte precis jämt? Och som sagt, han kommer att få umgängesrätt....
Ja men lite stryk ibland får väl barnen ta?