• nozpa

Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(

Sparka ut tänderna på honom och dra därifrån såklart.

• nozpa
    Nenia skrev 2013-05-10 12:20:33 följande:
    Snälla snälla du flytta därifrån omgående och ta din dotter med dej! Du låter som om du inte ännu har kommit till insikten att han faktiskt misshandlar ert barn!! Slår - aldrig okej, slår så det blir märken - det finns väl ingen i världen som kan blunda för det!!! Fota hennes märken och polisanmäl honom och se till att hon aldrig måste vara nära honom igen. Din man har ren svikit henne, se till att hon har åtminstone en förälder som gör det rätta och skyddar henne.
  • nozpa
    Anonym (j) skrev 2013-05-10 12:25:13 följande:
    Alla ni som skulle slå karl, ni är väl inte mycket bättre själva att använda våld!

Rör någon mina barn så kan jag lova att personen får 10 ggr tbx. Ja vissa undantag om det handlar om småbarn som bråkar såklart.
    Men en vuxen människa? Och dessutom en som ska vara barnets trygghet? Hade inte kunnat behärska mig. Iofs hade min man slagit något av våra barn så hade jag inte gått och funderat på vad jag skulle göra. Av ren reflex hade jag nog slagit honom. 
  • nozpa
    Anonym (j) skrev 2013-05-10 12:30:19 följande:
    då lär både mannen och du barnen det är ok att slåss.

Jag tror inte att det skulle påverka ett dugg hur mannen ser på våld faktiskt. Ja, det är kanske inte optimalt att slå någon framför barnet. Men skulle jag se att min man slog till ett av våra barn så hade jag nog tagit första bästa sak jag hade till hands och knockat honom med.
    Hade jag sett att barnen haft blåmärken eller att dom hade berättat det för mig när inte min man var i närheten hade jag förmodligen bara tagit dom därifrån och polisanmält. Men hade det skett när jag såg det hade jag inte behärskat mig själv. 
  • nozpa
    Anonym (j) skrev 2013-05-10 12:38:42 följande:
    inte mannan , men det påverkar hur barnet ser på våld om även du slåss framför barnet.

DÅ får jag förklara det för barnet senare.
  • nozpa
    Anonym (rr) skrev 2013-05-10 12:47:46 följande:

Barn gör inte som du säger de gör som du gör.

Kan förstå frustrationen men man får väl visa att man löser det på annat sätt än att slåss.

Precis lika dumt som att bita sina barn om de bits.

Fast om ag ser att min man slår vår 2 åring så är med största sannolikhet min reaktion att slå till honom. Tror inte att jag stannar upp i den stunden och tänker "hur gör jag nu?"
  • nozpa
    Anonym (sansad) skrev 2013-05-10 15:55:17 följande:
    Ja här låter det som vanligt: Lämna honom, släng ut honom, polisanmäl honom!

Jag föreslår att du bokar in ett samtal för er båda hos familjeterapeut. Vill han inte gå med på det så ska du nog överväga att lämna honom. Men där uppkommer ett nytt dilemma. Det vill till mycket innan en pappa nekas umgänge med sitt barn, och jag betvivlar (av egna erfarenheter) att de smällar han gett din dotter skulle räcka.
    Och hur ska du våga låta honom vara ensam med dottern och umgås med henne utan att kunna ha uppsikt?

Jag tycker i alla fall att han behöver få tala med någon som kan sånt här. Att du ts säger till tycks inte ha nån verkan. Och jag anar att du i grunden inte vill lämna honom. Så ge honom en chans, men bara EN. Okej, nu kommer jag att få mothugg och det kommer att skrivas att han redan fått sina chanser. Jag kan ta det, men jag vill i alla fall vara realistisk och föreslå nåt konstruktivt. Jag tror nämligen inte att flickan skulle bli särskilt lycklig av att familjen splittras, för han slår henne väl inte precis jämt?  Och som sagt, han kommer att få umgängesrätt....    
    Ja men lite stryk ibland får väl barnen ta?
Svar på tråden Min man tappar tålamodet och slår våran tös :(