• Dandountiii

hjälp! barnvagn..

Jag kommer snart att få mitt andra barn och har inte hittat mig barnvagn som passar till 2 åring och nyfödd baby som ska vara enkel och stabil och lätt att köra.

vad finns det för Barnvagnar som kan passa bra till bägge barnen och inte vara trångt..  

Eleanor 130412
  • Svar på tråden hjälp! barnvagn..
  • Makrame

Hänger med här - har samma dilemma. Jag har funderat på en Phil and Teds vibe, men vill gärna höra andra tips!

• Dandountiii

jag blir orolig för syskonvagn får sjuka tankar haha jag vet det är sjukt men tanken kommer tänk om barnet ramlar på den andra tänk om vagnen är inte stabil ooh många tankar som cirkulerar här o där men jag vill verkligen få svar av de som har testad sånt o erbjuda sin hjälp

tack i förväg..  

Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Frontline skrev 2013-05-08 15:20:45 följande:
    Vi köpte en Baby Jogger City Select och den har vi varit hur nöjda med som helst, det skilde 1½ mellan barnen.

www.babyjogger.se/cityselect.aspx
    den ser rätt okey ut. användbar på alla sätt... 
    Eleanor 130412 <3
  • Niju

Var och kollade syskonvagn för ett par dagar sen och upplevde baby jogger vagnen som seg och tung :( 
    Älskade bugaboo donkey den var lätt och rolig att köra...men priset var inte lika kul Rynkar på näsan  

• Dandountiii
    Niju skrev 2013-05-08 16:06:38 följande:
    Var och kollade syskonvagn för ett par dagar sen och upplevde baby jogger vagnen som seg och tung :( 
    Älskade bugaboo donkey den var lätt och rolig att köra...men priset var inte lika kul Rynkar på näsan  
    är den bra alltså bra utrymme för barnen att typ röra sig o inte känna sig fastklämda för visa ser stora ut men när man väl har i barnen känns det inte så skönt de kan inte strecka på sig.. 
    Eleanor 130412 <3
  • Ekrlsn

Jag har en carena double swing. Alldeles utmärkt när man har ca 1½år mellan barnen, lätt att göra och svänghjul där fram. Bra förvaring under och lätt att sänka och höja. Lite sorgligt att jag ska sälja den i höst då mellersta dottern e snart 3 år och åker knappt längre.

• Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-08 16:15:33 följande:
    Jag har en carena double swing. Alldeles utmärkt när man har ca 1½år mellan barnen, lätt att göra och svänghjul där fram. Bra förvaring under och lätt att sänka och höja. Lite sorgligt att jag ska sälja den i höst då mellersta dottern e snart 3 år och åker knappt längre.
    hur mkt köpte du den för ungefär?

Kan man köra in den i vanliga butiker då o små område eller är den stor? för visa brukar vara stora att man inte kan köra in sig genom butiken typ 
    Eleanor 130412 <3
  • Niju
    Dandountiii skrev 2013-05-08 16:12:09 följande:
    är den bra alltså bra utrymme för barnen att typ röra sig o inte känna sig fastklämda för visa ser stora ut men när man väl har i barnen känns det inte så skönt de kan inte strecka på sig.. 
    Nej, gillar inte att det ena barnet nästan är vid marken. Sitsen för det större barnet upplevdes som litet, min dotter är 1,5 år 81 cm lång 9kg, så tills dess att hon fyller två så tror jag hon knappt kommer få plats eller sitta obekvämt ...
  • Dandountiii
    Niju skrev 2013-05-08 16:24:52 följande:
    Nej, gillar inte att det ena barnet nästan är vid marken. Sitsen för det större barnet upplevdes som litet, min dotter är 1,5 år 81 cm lång 9kg, så tills dess att hon fyller två så tror jag hon knappt kommer få plats eller sitta obekvämt ...
    jo den såg ut lite trångt av sig de e de jag är mest rädd för i syskonvagnen.. 
    Eleanor 130412 <3
Svar på tråden hjälp! barnvagn..