Inlägg från: Dandountiii |Visa alla inlägg
  • Dandountiii

hjälp! barnvagn..

Jag kommer snart att få mitt andra barn och har inte hittat mig barnvagn som passar till 2 åring och nyfödd baby som ska vara enkel och stabil och lätt att köra.

vad finns det för Barnvagnar som kan passa bra till bägge barnen och inte vara trångt..  

Eleanor 130412
  • Svar på tråden hjälp! barnvagn..
  • Dandountiii

jag blir orolig för syskonvagn får sjuka tankar haha jag vet det är sjukt men tanken kommer tänk om barnet ramlar på den andra tänk om vagnen är inte stabil ooh många tankar som cirkulerar här o där men jag vill verkligen få svar av de som har testad sånt o erbjuda sin hjälp

tack i förväg..  

Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Frontline skrev 2013-05-08 15:20:45 följande:
    Vi köpte en Baby Jogger City Select och den har vi varit hur nöjda med som helst, det skilde 1½ mellan barnen.

www.babyjogger.se/cityselect.aspx
    den ser rätt okey ut. användbar på alla sätt... 
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Niju skrev 2013-05-08 16:06:38 följande:
    Var och kollade syskonvagn för ett par dagar sen och upplevde baby jogger vagnen som seg och tung :( 
    Älskade bugaboo donkey den var lätt och rolig att köra...men priset var inte lika kul Rynkar på näsan  
    är den bra alltså bra utrymme för barnen att typ röra sig o inte känna sig fastklämda för visa ser stora ut men när man väl har i barnen känns det inte så skönt de kan inte strecka på sig.. 
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-08 16:15:33 följande:
    Jag har en carena double swing. Alldeles utmärkt när man har ca 1½år mellan barnen, lätt att göra och svänghjul där fram. Bra förvaring under och lätt att sänka och höja. Lite sorgligt att jag ska sälja den i höst då mellersta dottern e snart 3 år och åker knappt längre.
    hur mkt köpte du den för ungefär?

Kan man köra in den i vanliga butiker då o små område eller är den stor? för visa brukar vara stora att man inte kan köra in sig genom butiken typ 
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Niju skrev 2013-05-08 16:24:52 följande:
    Nej, gillar inte att det ena barnet nästan är vid marken. Sitsen för det större barnet upplevdes som litet, min dotter är 1,5 år 81 cm lång 9kg, så tills dess att hon fyller två så tror jag hon knappt kommer få plats eller sitta obekvämt ...
    jo den såg ut lite trångt av sig de e de jag är mest rädd för i syskonvagnen.. 
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Niju skrev 2013-05-08 16:31:56 följande:
    Eller vilken menade du? I mitt förra svar var hur jag upplevde Baby Jogger...
    Sitt delen på buggboo vagnen kändes bättre för dottern kunde röra sig bättre och huvudet hamnade inte lika när suffletten Glad
    Korgen är ju lite mindre men den används inte lika länge som sittdelen. 
    baby jogger pratar jag om..  
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-08 17:31:13 följande:
    Köpte den på rea för ca 2000, men den kostar nog inte mer än 3000 utan rean. Jag köpte en röd, den utgick ur sortimentet. 

Jag kommer in över allt med den, utan problem. Till och med närbutiker. 
    låter som bra Barnvagn ska ner o kolla på en känna efter den kanske blir min favo..
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-09 15:59:22 följande:
    Vart i landet bor du?

gävleborg men kommer få åka ner till stockholm har familjen där så kan lika gärna gå runt o kolla där också
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-11 08:24:22 följande:
    Ok, tänkte om du ville testa min men jag bor i östergötland. Dock uppe i Sthlm då och då, e därifrån.
    så gulligt av dig.. jo jag själv är från stockholm men det var svårt med lägenheter där så var tvungen och flytta utåt om man säger så.. 
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii

av att läsa era inlägg blir jag rätt intresserad av att verkligen ha en.. såå nu tror jag att jag ska verkligen dra mig ner under veckan o testa mig med vagnen hittade en två butiker som har det annars är det bara att vänta tills jag kommer ti stockholm

Eleanor 130412 <3
Svar på tråden hjälp! barnvagn..