• Bacchante

Vittra- Sjöstaden

Hej! Finns det några föräldrar med barn i denna skola? Vad tycker ni? Dotterns bästis går där och hon och hennes föräldrar är supernöjda säger dom. men läst mycket negativt på nätet om vittra men hittar mest äldre trådar. Någon som vet hur det är nu där?

• Svar på tråden Vittra- Sjöstaden
  • ladysoul77

Har tyvärr också bara hört dåligt.. MEN vet också att dåligt rykte kan släpa efter många år trots att man åtgärdat problem.

• Sapato

Fast problemen är inte helt åtgärdade trots anmälningar till kommun och skolinspektionen. Tror nästan ett barn måste försvinna eller dö innan en drastisk åtgärd görs, galet!!

• Topsyturvy

Nu antar jag att du tänker på Vittra Sjöstaden och inte Vittra Luma som också ligger i Hammarby Sjöstad.  Jag har ett barn på Vittra Sjöstaden och vi är nöjda.
    Efter några turbulenta år på skolan har man nu fått in en riktigt bra rektor som verkligen har visioner för denna skola. Hoppas att hon stannar länge!  Det finns saker som kan förbättras men inget allvarligt, och det känns som att skolans ledning har bra koll på vad som behöver göras.
    Om du fortfarande funderar på att börja på denna skola föreslår jag att du gör ett besök på skolan samt tittar på Vittras pedagogik och kollar om det passar ditt barn och dig som förälder.
    Lycka Till! 

• vittramamma

Håller med Topsyturvy. Vittra Sjöstaden är på rätt kurs. Vi har båda våra barn där och jag försöker följa noga vad som händer i skolan för man blir ju lite orolig för det dåliga ryktet. Hittils har jag bara sett förbättringar som ökad struktur, bättre information mm. Hoppas på fortsatt utveckling åt detta hållet.

• Sapato

Oj, hört precis tvärtom och vet flertalet som bytt skola pga problemen. Men men..

• Topsyturvy

Jag har inte upplevt att många lämnat skolan det här läsåret. Tycker de flesta verkar ganska nöjda. :)

• Vassssa

Hej Topsyturvy.

Hur upplever du Vittra Sjöstaden nu i 2016? Mina 2 barn ska börja där (F-klass och 5-an). Vad tycker du måste jag som förälder tänka på? Dela din erfarenhet, tack på förhand.

• En avhoppad vittraelev

Jag gick på vittra Sjöstaden från ettan upp till halva femman 2014. Det var jättedåligt. Det fanns inga lärare på lektionerna det var bråkigt och rörigt. Under alla dessa år jag blev mobbad och ville ta självmord pga detta så var även lärarna många gånger lika elaka mot mig och gjorde ingenting och rektorn var väsrt.

Svar på tråden Vittra- Sjöstaden