Vad gör södertälje med de bostadslösa?
Jag har fått veta att bostadslösa i södertälje inte kan få någon hjälp av soc, tex med att stå på kontrakt för en hyreslägehet.
Vad gör de med alla som blir bostadslösa och inte kan få en bostad själva?
Jag har fått veta att bostadslösa i södertälje inte kan få någon hjälp av soc, tex med att stå på kontrakt för en hyreslägehet.
Vad gör de med alla som blir bostadslösa och inte kan få en bostad själva?
Jag har kommunkontrakt och bor i Södertälje. Fick mitt kontrakt i dec 2012 efter remis från min kurator och utredning på den psykiska rehabiliterings enheten. var ingen lätt sak att få men det gick.
Jag fick lägenhet och kommunkontrakt när jag var 17 år av en ungdomsinstans som samverkar med socialen osv men det gick endast för unga upp till 19 år som har olika svårigheter och inte kan eller får bo hemma. Idag har jag fått ta över kontraktet och står på det själv. Detta var tre år sedan, och jag vet att soc och kommunen har dåligt med resurser och pengar och därför är väldigt restriktiva på senare tid med allt. Det finns inte heller tillräckligt med lägenheter här....Man får helt enkelt söka sig nån annanstans, till en annan kommun osv. För den här staden går på knäna...