Inlägg från: LinneaJosie |Visa alla inlägg
  • LinneaJosie

Säger ni dagis eller förskola?

Jag säger olika. Inte för att få fram någon förringande poäng, utan för att jag är lite trög bara.

• LinneaJosie
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-01 16:38:36 följande:
    Många av er som företräder att dagis är det korrekta har era egna uppfattningar om vad det borde heta "egentligen". Jag förstår inte det här riktigt, räcker det inte bara att använda "dagis" som ett slags smeknamn för förskolan? För oavsett vad man tycker så är det korrekta namnet just förskola, varken mer eller mindre. Varför är det viktigt att det ska heta dagis?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-01 16:38:36 följande:
    Många av er som företräder att dagis är det korrekta har era egna uppfattningar om vad det borde heta "egentligen". Jag förstår inte det här riktigt, räcker det inte bara att använda "dagis" som ett slags smeknamn för förskolan? För oavsett vad man tycker så är det korrekta namnet just förskola, varken mer eller mindre. Varför är det viktigt att det ska heta dagis?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

Som jag förstår det verkar denna envishet bottna i en åsikt om att förskolan är undermålig och inte "förtjänar" att kallas skola.
  • LinneaJosie
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-01 16:44:08 följande:
    En del av förklaringen kanske. Verkar vara ett konstigt sätt att förbättra verksamheten dock.

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-05-01 16:44:08 följande:
    En del av förklaringen kanske. Verkar vara ett konstigt sätt att förbättra verksamheten dock.

Va? Menar du att gnäll inte är konstruktivt?! ;)
Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?