Säger ni dagis eller förskola?
Det hette dagis när jag var liten. Vad är skillnaden? Är det pedagogiska pärlor som används nuförtiden? Är cyklarna pedagogiska? Nån form av särskilt pedagogiska gungor?
Det hette dagis när jag var liten. Vad är skillnaden? Är det pedagogiska pärlor som används nuförtiden? Är cyklarna pedagogiska? Nån form av särskilt pedagogiska gungor?
Det är fortfarande barnomsorg... Finns ingen anledning att ha barn på dagis om man inte jobbar. Min tvååring kan räkna till tio och hon har lärt sig de flesta av sina böcker utantill och hon är ute ett långt pass varje dag och hon leker med andra barn minst ett par gånger i veckan. Vad ska hon med dagis till? Småbarn behöver inte mer pedagogik än en vanlig människa kan tillhandahålla... Barnomsorg är ett relativt nytt begrepp och man har klarat sig alldeles lysande utan det i alla tider så jag förstår inte hur det helt plötsligt kan vara livsviktigt?
Varför gäller språkhysterin bara för dagis och förskola? Ord ändrar ju betydelse hela tiden. Nuförtiden säger ju folk att de förlovar sig till exempel fast de bara byter ringar. Det är ju ingen som menar daghem när de säger dagis? Ni som undrar varför det är så viktigt att hålla fast vid ett gammalt ord, varför är det så viktigt att byta?