• baobab

Fil till frukost??

scrapparlotta skrev 2013-04-28 21:30:14 följande:
    Men hur goda är dom där all bran? Dom ser inte goda ut. 

Men om jag äter pumpakärnor och solrosfrön, som innehåller en del kalorier, så är det väl ändå lite nyttigt fett??

Pauluns har väl nåt åxå??  
    Om du vill gå ner i vikt så skippa allbran, de innehåller mer procent socker än coca cola och fanta. Jag försöker dra ner på mjölprodukter så jag brukar äta sojayogurt med nötter och hallon i till frukost, håller mig mätt på det länge plus att det blir en del fibrer från nötterna. Annars är turkiskyogurt och kvarg bra alternativ. Ta inte lättvarianterna då blir du hungrig snabbare och risken att man småäter är större då. Om du vill variera eller ha nåt flingliknande så har pauluns en musli utan tillsatt socker som mättar jättebra. Lycka till:)
  • baobab
    Mine18 skrev 2013-04-29 15:14:19 följande:
    Baobab. Om det stämmer om all brans så får ja tacka, inte ens tänkt på att kolla, trodde inte dem innehöll socker :O
    Inte för ja bryr mig om vikten, men tål inte så mkt socker för magen.
    Det är tyvärr sant! Förstår att du inte kollad då de marknadsförs som supernyttiga men faktum är att de innehåller 20% sockerarter (socker och honung). Jag tål inte heller socker så bra, blir svullen och gasig av det så jag försöker att undvika det men många produkter, som all bran tex. , är luriga så jag brukar alltid läsa innehållsförteckningen när på allt jag handlar.
  • baobab
    Mine18 skrev 2013-04-29 17:38:04 följande:
    Ja blir likadan som dig av sockret ! .. Men vad hade du för tips istället? Ja håller mig kvar vid fil mjölken men nåt att ha i?
    Naturella nötter, frön typ solrosfrön, pumpakärnor etc. och bär brukar jag ha i min yogurt. 
Svar på tråden Fil till frukost??