Inlägg från: Cosette |Visa alla inlägg
  • Cosette

Vilka Converse är snyggast? Helvita eller de med färgade ränder och märke?

Jag tycker att de ska ha de färgade ränderna och märket för att de ska kännas som "riktiga" Converse. 

Men de helvita är fina också, men har du inga Converse-skor sen tidigare skulle jag köpa de med färgdetaljerna.   

• Cosette
    VaBussig skrev 2013-04-28 20:18:31 följande:

Mm det är verkligen supersvårt, jag har haft ett par Converse, ett par marinblåa, de är så slitna nu så därför vill jag ha nya.

Men de helvita är väl äkta Converse? Det är klart, det syns ju mer på de med färgade märket att det är äkta Converse. 
    Ja de helvita är äkta och fina de med.

Jag tycker bara att de vita med färgdetaljerna är den mest klassiska Converse-skon som finns. Just den modellen har jag ägt flera stycken av och köper alltid nya när de blivit utslitna. 

Men de helvita är ju lite mer speciella eftersom de kanske inte är lika vanliga. 
    Svårt val, men om din första tanke var att du ville ha de helvita kanske det är dem du ska satsa på. (Fast var inte orolig för att de andra inte passar efter 25, för de är såpass klassiska att de funkar på alla åldrar, enligt mig iaf) Solig 
  • Cosette
    VaBussig skrev 2013-04-29 09:34:01 följande:

Precis så tänker jag, det är inte så ofta som man ser någon som har helvita Converse.

Det är ju bara att titta i en skolkatalog från högstadiet, varenda tjej i 13-14 års ålderna har vita Converse med ränder på Glad

Så det är en anledning varför jag vill ha helvita, men som sagt, svårt val, blir väl att jag får köpa båda tillslut. Skrattande   

Ja man kan aldrig få för många. Cool

Ett litet tips bara, om du tänkt köpa online så är de billigare just nu på footway. Annars rekommenderar jag att du kollar på utländska sidor, oftast mycket billigare än i Sverige. 

http://www.size.co.uk är ett tips, har köpt de flesta av mina converse-skor i deras butik i London. Skorna kostar £45, plus frakt till Sverige för £5. Totalt alltså ungefär 500kr nu när pundet är billigt.
    Finns säkert ännu billigare sidor att hitta om man letar lite. 
     Förstår faktiskt inte varför de ska behöva kosta såpass mycket mer i Sverige.Rynkar på näsan

Lycka till med köpet!! Skrattande
Svar på tråden Vilka Converse är snyggast? Helvita eller de med färgade ränder och märke?