Inlägg från: Åsa xyz |Visa alla inlägg
  • Åsa xyz

Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?

Hej alla! Vilken bra idé med en tråd här för att hitta nya vänner! Jag bor i Sätra i Gävle med min man och vår dotter som är 6 månader. Jag är föräldraledig och ska vara det tills efter sommaren. Vissa dagar blir lite långsamma så jag skulle gärna träffa fler trevliga människor! Har ni styrt upp något med den här gruppen, ses ni regelbundet eller på någon öppen förskola? Jag brukar gå på den i Sätra (forellen, svenska kyrkans verksamhet) på onsdagar. Vad sägs om att ses nån dag i Boulongern, för barnvagnspromenad eller lek i lekparken? Någon som är på?

• Åsa xyz

Jag tycker det vore kul att ses! Vi har inte så mycket för oss så det är kul för både mig och dottern om det händer något!

• Åsa xyz

Lekparken i Boulongnern kanske? Ska vi bara sätta ett datum och hoppas att fler hakar på?
    Jag kan också tipsa om att natursnokarna, dvs naturskyddsföreningens barnavdelning, ska ha utflykt och titta på fjärilar den 28 juni. gavle.naturskyddsforeningen.se/
    I länken står det 7 juni men de ska göra det igen den 28:e. Jag tänkte följa med på det, det ska tydligen vara barnvagnsvänligt också.

• Åsa xyz

Okej då säger vi lekparken i Boulongern!
    Är vardagar bra för er, är ni föräldralediga / har semester? Jag föredrar vardagar, det är då som det kan bli lite långsamt när min man jobbar.
    Vad sägs om nån dag i veckan 7-11 juli? Eller är det för snart, ska vi ta nåt ännu längre fram så att fler här hinner se det?

• Åsa xyz

Hej! Vet ni om det finns första hjälpen-utbildningar för barn här i Gävle-trakten? Vi skulle vilja gå en. Civilförsvaret erbjuder det kostnadsfritt om man bara samlar ihop minst 10 personer. Finns det intresse så skulle vi kunna ordna det? Mvh Åsa

• Åsa xyz

Hej! Jag anordnar en kurs i barnsäkerhet med föreläsare från civilförsvaret. I kursen ingår hjärt-lung-räddning, vad man gör om barnet satt i halsen, och hur man undviker vissa olyckor. Kursen är gratis men man måste samla ihop ett visst antal deltagare vilket jag inte lyckats med än så om någon här är intresserad så är ni välkomna!
    Plats: Hemma hos oss
    Tid: Sön 8 mars 14.30-17.00
    Maila mig på gummusa@yahoo.com om ni är intresserade! Mvh Åsa

Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?