Inlägg från: Mamma Sarah |Visa alla inlägg
  • Mamma Sarah

Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?

Hej!

Jag letar också efter nya vänner :) Jag heter Sarah,är 28 år, bor i Valbo med min sambo som är 30 år och min  son som är född 2010. Vi flyttade till Gävle hösten 2008 ifrån Borlänge, men jag är uppvuxen i Stockholm.

Jag studerar till förskollärare, så jag och sonen har sommarlov tillsammans. Hoppas att ni också har en härlig sommar. Det skulle vara trevligt att ses någon dag när jag är hemma :)

Lily of the Valley: Hoppas att du kommer in på utbildningen i höst :) 

• Mamma Sarah
    Lily of the Valley skrev 2013-10-02 23:02:08 följande:
    Jag kom in på utbildningen men just därför var det ett tag sedan jag skrev här, för det är väldigt fullt upp just nu. Det är en omställning från att ha varit föräldraledig i över 4 år till att sätta sig i skolbänken igen

Mamma Sarah: Vad roligt med ännu en valbobo Varför flyttade ni hit, pga jobb?

Fiaaif: Självklart går det bra :) Jag pluggar på högskolan, så en lunch på stan lät inte helt fel

toksnippa: Är du ledig en dag i veckan nu då? Vilken dag isf? Jag är ju hemma rätt ofta med barnen.

Krissy: Datoruppehåll lät som en väldigt god idé. Man måste pausa och försöka att bara vara i nuet Vad pluggar du för nånting? Har du tänkt att ta uppehåll när bebis kommer?
    Alla: Hej hej!
    Hur står det till med er?

Krissy: Grattis till lilla bebisen som kommer :) Jag väntar också mitt andra barn som planeras komma den 9 maj.

Lily of Valley: Jag och sambon flyttade till Gävle  eftersom min sambo blivot erbjuden ett arbete som ingengör här.  Roligt att du kom in på utbildningen ,  hoppas att du trivs bra :) Jag läser förnärvarande femte terminen på förskollärarprog, campus  och eftersom jag ska få barn så kommer jag att söka studieuppehåll minst 4 terminer från och med slutet av januari. Vem vet, vi kanske hamnar i samma klass när jag återupptar studierna :)

Alla: Är det någon av er som har varit till öppna förskolan i Andersberg? Öppna förskolan i Valbo har tyvärr inte öppet lika ofta och det är inte så mycket äldre barn där. Tänkte försöka hitta en annan eftersom jag även planerar att vara hemma med min son (född 2010) . Det skulle vara jätteroligt att lära känna andra föräldrar som har barn runt den åldern. 

Är det någon som skulle vilja ses på öppna förskolan i Andersberg eller Valbo någon dag? Innan januari kan jag vissa vardagar men mest på helger. Efter januari är jag och sonen ledig på vardagar.

Min son tycker om att gå på Friskis och svettis familjegympa i Gävle. Är det någon som har varit på det? :)

Hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig vecka!
    Mvh
    Sarah
  • Mamma Sarah

Hej!

Hoppas att ni har det bra :)

Hur många av er bor i Valbo? Jag bor i Valbo och söker vänner till mig själv och min 4 åriga son :)

Jag har började mitt studieuppehåll i januari och är hemma med min son på heltid. Väntar mitt andra barn som beräknas komma 10 maj :) 

Från och med nästa vecka kommer jag och sonen vara på Mikaelsgårdens öppna förskola, måndagar och tisdagar kl.9-12. Det skulle vara trevligt att träffas där.

Hoppas att ni får en bra dag!

Mvh
    Sarah

• Mamma Sarah

Hej! Har ni Facebook? I sådanafall skulle vi kunna starta en grupp där så kan vi skriva till varandra där om ni vill, Jag fick min dotter den 20 maj :) Har även en son som är 4 år och vi träffas jättegärna i någon lekpark. Jag kan lite när som helst eftersom jag är hemma med båda på heltid. Ha det så bra!

• Mamma Sarah
    Chaotica skrev 2014-07-26 22:05:51 följande:

Låter som en jättebra ide Mamma Sarah! Är inne där dagligen medan jag bara är här inne sporadiskt.... Vad ska vi döpa gruppen till då? Några förslag?

Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?