Inlägg från: Midsommarflickan |Visa alla inlägg
  • Midsommarflickan

Första barnet - BF januari 2014

K87 skrev 2013-08-11 20:38:30 följande:
    Sambon lade handen på min mage å på min hals samtidigt för att känna pulsen samtidigt som han kände på magen det kändes inte alls lika mkt å hela tiden :) vi tror att det kan varit bebis:) vad tror ni?

Barnet har mycket högre puls (snabbare) så kan du räkna till ungefär dubbla antalet slag i magen jämfört med dig så är det bebisen du hör. Pulsen hos bebisen saktar sen ner ju närmre bf vi kommer. Vid v13 hade min ca 160bpm nu i vecka 19 hade vi ca 140 och själv har jag nog runt 75-80 vid en aktivitet som ul tror jag...
  • Midsommarflickan
    K87 skrev 2013-08-11 20:38:30 följande:
    Sambon lade handen på min mage å på min hals samtidigt för att känna pulsen samtidigt som han kände på magen det kändes inte alls lika mkt å hela tiden :) vi tror att det kan varit bebis:) vad tror ni?

Barnet har mycket högre puls (snabbare) så kan du räkna till ungefär dubbla antalet slag i magen jämfört med dig så är det bebisen du hör. Pulsen hos bebisen saktar sen ner ju närmre bf vi kommer. Vid v13 hade min ca 160bpm nu i vecka 19 hade vi ca 140 och själv har jag nog runt 75-80 vid en aktivitet som ul tror jag...
  • Midsommarflickan

Håller med er frukt-tokiga... Äter väldigt mycket färsk frukt och har snacksat på frusna hallon nu när det varit så varmt. I övrigt är aptiten ok men har haft vissa veckor som ni säger med hunger men utan aptit och tvärtom, kan äta allt hela tiden utan minsta behiv egentligen...

I övrigt är jag tillbaka i UK på tjänsteresa. Börjar känna av att jag inte kan skynda/gå-springa längre. (Inte känd för att spendera mer tid än nödvändigt på flygplatser speed-walking känns obehagligt i magen så jag får väl börja lägga till en halvtimme eller så på min normala rutin...

• Midsommarflickan
    LitenKnodd skrev 2013-08-12 21:14:06 följande:
    Skönt! Då har dom ändrat policyn. :)

Mitt RUL var kl 10 så det var inte en chans att jag skulle hålla mig från natten så jag kissade som vanligt på morgonen men drack en flaska vatten efter frukost/ på väg till ul och det var de mycket nöjda med. Mitt ul var gratis och ingen kostnad för bilder. Fick 3st så uppenbarligen skillnad mellan landsting...
  • Midsommarflickan

Har också huvudvärk nästan varje dag sedan några veckor tillbaka och har aldrig huvudvärk annars... Jag funderar dock på om det är min syn som blivit försämrad eller eventuellt nån anspänning i nacke/rygg men det kanske bara är "normalt" då?! Vaknar också ofta med huvudvärken. Senaste två dagarna har jag känt mig svimmig också...( Fast inte svimmat).

• Midsommarflickan
    LitenKnodd skrev 2013-08-13 23:09:23 följande:
    Känns som om det varit väldigt många flickor. Ska bli spännande att veta vad det är för en filur i min mage. Men hela TVÅ veckor kvar tills det är dags. Funderar på att ringa och fråga om man kan komma tidigare. ;)

Jag har haft en känsla sen v 7-8 om att det är en liten pojk. Nu vill jag veta!! :)

Vi hade också en känsla att det var en pojk men vi såg inget kön på RUL så nu blir det en överraskning och känslan är 50/50.
  • Midsommarflickan
    FaN skrev 2013-08-14 08:50:45 följande:
    Längre fram i graviditeten får jag säkert övergå till hängslebyxor. Än så länge försöker jag dölja magen så mycket jag kan. Det är bara chefen som vet något. Jag vill försöka hålla det så så länge som möjligt. Byter jag byxor till hängslen så kan jag nog inte dölja det på samma sätt. Lite fåfänga i det där, jag vet!

Hur dyra är jobb-byxorna? Kan du demolera dom? Igår såg jag nämligen gravidjeans som hade fejk-gylf (i ditt fall igensydd kanske) och sen kapade på halva gylfen och skarvade med mudd-tyg. Där bak gick jeanstyget i princip ända upp och avslutades bara i mjuk fodring i linningen. Kan det återskapas kanske? Dock blir jobb-byxorna inte återställbara i befintligt skick...
  • Midsommarflickan
    Smulan 82 skrev 2013-08-14 22:09:33 följande:
    För att muntra upp mig så har jag köpt flygbiljetter till Sverige om 10 veckor hoppas dock att semester för frågan går igenom har haft den inne i 6 veckor redan och fortfarande ej fått svar men nu chansade jag då det vart de två sista platserna för någorlunda billig peng :) tog avbeställningsskyd för säkerhets skull men vore kul att träffa alla innan det är dags att förbereda sig inför förlossning och dyligt. Undra hur stor man kommer vara om 10 v känner mig redan stor och tycker att magen växer jättesnabbt dessa tre sista veckorna. Har gått upp fem kilo nu redan. Midsommarflickan du har juh flugit hur känns det nu när du är gravid i ben och fötter samt mage? Är det ens någon skillnad?

Jag känner ingen påverkan alls av grav i själva flygmomentet men som jag nämde nånstans tidigare i veckan. Kan inte stressa och köra min "speedwalk"-stil längre så jag blev sen till gaten sist. Nu är det vecka 19/20 den här resan. Jag har regelbundna flygresor inplanerade fram till vecka 27 och ev en i vecka 33 så jag kan uppdatera om jag känner något obehag längre fram... Kom ihåg att sätta bältet under magen (på flyg såväl som bil) just in case...
  • Midsommarflickan
    martinajulia skrev 2013-08-17 10:00:08 följande:
    Vad heter de du tar? De jag ska ta heter Niferex. Är mest nervös över att börja må dåligt av dem.

Dom ska jag också ta från och med nu i onsdags insåg jag just. Får väl masa mig iväg till apoteket idag men jag är mitt uppe i mitt golvläggningsprojekt. Första gången jag lägger golv och klurigare än jag trodde. Skulle iofs kunna bero på att det är ett gammalt hus där ingenting är rakt och jämt.

Är också nervös för biverkningar av järnet för jag mår ganska bra nu, och har inga symptom av blod/järnbrist men det verkar vara något jag ska ta i förebyggande syfte för att inte tömma depåerna. Man får väl lita på att de har rätt och stå ut...?!
  • Midsommarflickan
    johanna3 skrev 2013-08-18 21:56:56 följande:
    Hur ofta träffar ni er bm? Jag träffade min på inskrivning v 10 och nästa är v 25... Tänkte på det där med järntabletterna jag med..

Jag har inte heller haft några besök mellan inskrivning och mitt nästa som ör i v25. Jag fick precis som någon skrev ovan ett brev med att provsvaren visade bra hb men att mina depåer kan behöva fyllas på och rekommendation att blrja med receptfria järntabletter i v20
Svar på tråden Första barnet - BF januari 2014